کفش زنانه

آموزش خرید کفش پاشنه بلند (چرم، مجلسی و…) + تصویر

کفش مناسب، ‌نقش مهمی در زیبایی ظاهری و آراستگی استایل هر شخصی ایفا می‌‎کند؛ با اینکه در دنیای مد، این روزها کفش ‎‌های بدون پاشنه، به دلیل راحتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند اما کفش ‎‌های پاشننه‌‎دار، جذابیت و زنانگی را به شما هدیه می‎‌دهند. از آنجایی که بانوان به استایل خود اهمیت بیشتری می‎‌دهند، این امر باعث شده برای هر مجلس و شرایطی، کفش مخصوص خود را داشته باشند.

اما در میان بسیاری از افراد توجهی به ارگونومی و ساخت ندارند و کفش پاشنه بلند خود را تنها بر اساس رنگ و طرح آن انتخاب می‌کنند؛ حتما در میهمانی‌ها توجه کرده‌اید که بانوان در ابتدا استایل جذاب و گیرایی را با کفش پاشنه‌دار خود دارند، اما با گذشت اندک زمانی، دیگر کفش خود را به پا نمی‌‏کنند! دلیل این امر تنها انتخاب نادرست کفش پاشنه دار است که راحتی و آسایش را برای شما به همراه نداشته است.

یکی از مواردی که در خرید کفش زنانه اهمیت زیادی پیدا می‎کند، سایز و نوع پاشنه کفش می‌‎باشد. بسیاری از این قشر را دیده‎‌ایم که، ترجیح می‎‌دهند برای میهمانی و محل کار خود از کفش‌ ‎های پاشنه‎‌دار استفاده کنند؛ اگر شما نیز به این نوع از کفش‌‎ها علاقه دارید، بهتر است همراه کروکو باشید؛ در این مقاله راهنمای خرید کفش زنانه پاشنه دار را برای شما جمع آوری کرده‌‎ایم؛ امیدوار هستیم بعد از مطالعه این مطل انتخاب درست و راحت‌‎‎تری داشته باشید.

کفش پاشنه‎‌دار  چیست؟

کفش پاشنه‌دار نمادی از جذبه زنانه و قدرت جنس زن، در دنیای مد است. این روزها استفاده از کفش‎‌هایی با پاشنه‌های متفاوت بسیار رواج پیدا کرده است. براساس نظر بسیاری از کارشناسان دنیای فشن، نمونه محصولاتی با پاشنه ۶ سانتی متر را، پاشنه کوتاه و حدود ۸ سانتی‎متر به بالاتر را در دسته پاشنه بلند قرار می‌‎دهند.

انواع پاشنه‌‎های کفش زنانه

  • Block Heel: استحکام و زیبایی از مزایای این پاشنه است. به دلیل پهن بودن این پاشنه، وزن بدن به خوبی و درست بر روی پا تقسیم می‎گردد، در نتیجه فشار از روی پنجه کم خواهد شد. این نوع از پاشنه، جز بهترین‌‎ و پرطرفدارترین نمونه‌های تولیده شده می‌باشد.
  • Cuban Heel (کوبایی): سبک طراحی این محصول بسیار نزدیک به کفش کلاسیک مردانه است. البته سبک پایه این محصول در نمونه‌‎های دیگر چون کفش‌های آکسفورد، لوفر، نیم‌بوت و دیگر کفش‌های زنانه جلو بسته و بنددار رسمی نیز دیده می‌شود. فرم مخروطی و اندازه کوتاه پاشنه، از قابلیت‎‌های اصلی این نوع محصول می‎‌باشد.
  • Comma Heel یا پاشنه ویرگولی: با توجه به اسم این پاشنه، شکلی شبیه به کاما دارد. فرم هلالی و ظرافت این محصول، شکلی منحصربه‌فرد و جذابی را ایجاد می‏کند. این سبک مورد علاقه طراحان مد و فعالان این حوزه است.
  • Cone Heel (مخروطی): با اسم این پاشنه، شمایل مخروط برایتان تداعی می‌شود، این پاشنه نیز حالتی ضخیم دارد و در انتها باریک می‌‎گردد . این نوع از کفش از قدیم تا به امروز بسیار رواج داشته است.
  • Decorative Heel (دکوری): پاشنه تزئین شده، زیبایی رویایی به کفش شما می‎‌بخشد. زیبایی این پاشنه آن را مناسب برای کفش‎‌های مجلسی زنانه می‌‎کند.
  • Flare Heel (فلر): این استایل کفش برای دهه ۱۹۷۰ میلادی است. این سبک در دسته محصولات بسیار محبوب طراحان مد و فشن قرار دارد.
  • High Heel (بلند): مشخصه اصلی این نمونه از پاشنه‌‎ها ارتفاع ۱۰ سانتی‌‎متر و یا گاهی بیشتر می‎‌باشد. از این سبک در کفش‎‌های صندل تا کفش‌های کفش مجلسی و مهمانی زنانه جلوبسته و کلاسیک استفاده می‏گردد.
  • Kitten Heel (گربه‎‌ای): اگر از آن دسته از بانوان هستید که با راه رفتن با کفش پاشنه بلند راحت نیستند و یا قد بلندی دارید، اما همچنان کفش پاشنه دار را دوست دارید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از این نمونه پاشنه است.
  • Medium Heel(متوسط): خانم‎‌های شاغل و دارای کارهای روزانه، پوشیدن کفش با پاشنه متوسط برایشان موردی بهتر خواهد بود. ارتفاع مناسب، فشار کمتری را برای طول روز به وجود می‌‏آورد؛ در نتیجه فرد احساس خستگی نخواهد کرد.
  • Slim Heel (باریک): کفش‌‎های زنانه با پاشنه باریک، از دسته جذاب‎‌ترین نمونه‎‌ها برای میهمانی می‌‎باشند. طراحی با فرم باریک و بلند، جذابیت و وقار زنانه را نمایان می‎‌کند، ضمن اینکه پاهایتان را نیز کشیده‎‌تر نشان می‎دهد.

 

مهم‌ترین نکات در خرید کفش پاشنه دار زنانه

در زمانی که به خرید کفش می‌‎روید، دانستن یک سری از نکات بسیار لازم و ضروری خواهد بود. در مرحله اول باید به جزئیات و جنس کفش دقت بالایی داشته باشید؛ تا برای سلامتی شما مشکل ساز نشود؛ در ادامه نیز به نکاتی می‌پردازیم که رعایت هرکدام می‌تواند خریدی مطمئن را برای شما تظمین کند:

  • نوع اتصال پاشنه را به کفی کفش به درستی بررسی کنید: یکی از مهم‎ترین مواردی که در زمان خرید کفش پاشن‌ه‎دار باید رعایت کنید، نحوه‌ اتصال پاشنه به کفش بوده که باید به درستی بررسی شود. زمانی که کفش خود را انتخاب کرده‌‎اید، لازم است دقت کنید، اتصال به درستی و با امکانات مناسب انجام شده باشد. زیرا در صورت جداشدن ناگهانی اتفاقات بدی را رقم خواهد زد.
  • رویه کفش را نیز مورد توجه قرار دهید: گاها دیده شده برای زیبایی بیشتر کفش زنانه، از رویه‎‌ای بسیار باریک استفاده می‎شود. زمانی که به فروشگاه رفتید، حتما این نکته را مورد نظر قرار دهید. یکی از بهترین رویه‌ها را در کفش پاشنه بلند را می‌توانید در چرم جنس چرمی مشاهده کنید؛ ضمنا اگر عادت پوشیدن کفش پاشنه‌دار را ندارید، کفش‌هایی را انتخاب کنید که رویه ضخیم‌‎تری داشته باشند.
  • به شکل پاشنه توجه کنید: تنها پاشنه بلند زیبایی به همراه ندارد، البته انتخاب، پاشنه ی کفش امری شخصی و سلیقه‌‎ای است. اما بهتر است آن را با لباس خود درنظر بگیرید. البته پاشنه غیر استاندراد بر روی سلامتی شما اثرات نامناسبی را به همراه دارد. با توجه به میهمانی و محیطی که حضور دارید، لباسی انتخاب کنید که با پاشنه متوسط، ست خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.
  • کفی کفش: انتخاب کفی مناسب برای کفش‌های پاشنه بلند باعث کاهش فشار به پا شما می‌شود. برای استفاده از کفی طبی در کفش خود، در زمان خرید، کفش مورد نظر را نیم سایز  بزرگتر در نظر بگیرید.
  • سایز مناسب: برای دانستن سایز پای خود در منزل ابتدا روی ورقه‌ای کاغذ بایستید و نوک انگشتان خود را خط بکشید. سپس بعد از اندازه‎‌گیری طول پا، از جدول سایز، اندازه پای خود را حساب کنید. البته بهترین راه امتحان کردن کفش است؛ اما اگر قصد خرید آنلاین را دارید حتما این مورد را مورد توجه قرار دهید.
  • در زمان خرید، جوراب فراموش نشود: به این نکته حتما توجه کنید، بهترین زمان خرید کفش ساعات پایانی روز است؛ زیرا سایز پای انسان در بزرگ ترین حالت خود می‌‎باشد. در زمان مراجعه، در تابستان جوراب نازک و در زمستان جوراب ضخیم به پا داشته باشید تا از راحتی کامل آن مطمئن شوید.
  • برند معتبر خرید کنید: بهتر است برای قلب دوم خود کمی بیشتر هزینه کنید، از آنجایی که ساعات زیادی از روز پای شما در دورن کفش قرار دارد، بهتر است در زمان خرید، بودجه بیشتری را برای این امر اختصاص دهید. خرید از برندهای معتبر، محصولی با کیفیت به شما ارائه می‌‎دهد که در کنار راحتی از بوی بد پا نیز در امان خواهید ماند.
  • انعطاف کفش را مورد آزمایش قرار دهید: برای اینکه میزان انعطاف کفش جدید را آزمایش کنید؛ باید با یک دست پاشنه و با دست دیگر پنجه کفش را به سمت داخل خم کنید. کفشی که کیفیت خوبی داشته باشد، در قست پنجه انعطاف خوبی را نشان می‌دهد؛ همچنین کفشی که بیش از حد انعطاف داشته باشد، استاندارد مناسبی ندارد.

نکات مهم در رابطه با خرید کفش پاشنه بلند

  1. با افزایش سن، سایز پای شما تغییر می‎‌کند.
  2. ساعات پایانی روز، به خرید کفش بروید.
  3. هر دو لنگه کفش را به پا کرده و تست کنید.
  4. جنس جوراب را مورد توجه قرار دهید و در هنگام خرید حتما به پا داشته باشید.
  5. در کفش استاندارد بین انگشت شصت شما و نوک کفش باید کمی فاصله باشد.

همانطور که می‌‎دانید، پا قلب دوم شماست. با خرید یک محصول مناسب و استاندارد از سلامتی خود محافظت خواهید کرد. در کنار سلامتی محصولی را مدنظر داشته باشید که، زیبایی، راحتی و مدرن بودن را داشته باشد و مناسب برای محیط مورد نظر شما باشد. توجه کنید کفش پاشنه بلند شما باید هارمونی مناسبی با لباس تنتان ایجاد کند.

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *