کت زنانه

همه چیز درباره کت دامن مجلسی زنانه | بررسی نکات مهم + تصویر

کت و دامن در دسته استایل کلاسیک می‎باشد که قدمت آن به بیش از ۸۰ سال پیش در کشورهای غربی باز می‎گردد. این لباس در دسته لباس‎های رسمی قرار می‎گیرد. نوع دوخت و طراحی آن در طول سال‎های متوالی دچار دگرگونی و تغییر شده است که هر فردی می‌تواند به راحتی با هر سلیقه‌ای، نمونه‎ای مناسب را برای خود انتخاب کند.خرید یک نمونه از این لباس مجلسی بهترین گزینه برای مهمانی‌های رسمی است و همیشه در دسته لباس‎های ترند خواهد بود که با کاربرد وسیع خود، در مهمانی رسمی و دورهمی آخر هفته جوابگوی نیاز شما می‏‌باشد.

انتخاب یک نمونه مناسب کار ساده ای نخواهد بود؛ اگی می‌خواهید بهترین خود را ارائه دهید در زمان خرید باید نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله نگاهی به مهم‌ترین نکات خرید کت ‎و‎دامن زنانه داشته باشید.

راهنمای خرید کت و دامن مجلسی

  • توجه به رنگ و دوخت آن: کت و دامن مجلسی، در طیف گسترده‎ای از رنگ‌ها در بازار موجود می‎باشد. خانم‎های مسن بیشتر به دنبال رنگ‎های تیره هستند؛ رنگ‎های شادی چون قرمز، صورتی، سبز نیز برای مجالس رسمی گزینه مناسبی است. اگر شما نیز به رنگ‎های تیره و مشکی علاقه دارید تا حد ممکن از پارچه‏‌های سنگین و طرح‎دار دوری کنید؛ زیرا برای ست کردن آن و استفاده از اکسسوری هماهنگ به مشکل خواهید خورد. انتخاب دیگری نیز برای شما وجود دارد و آن هم همراه کردن دو رنگ مثل طوسی و مشکی برای کت و دامن مجلسی بوده که زیبایی خاصی را برای شما به همراه دارد.


  • توجه به لباس زیر کت: دغدغه مهم بانوان، پوشیدن لباس مناسب در زیر کت می‌‏باشد. اگر دوخت کت شما به گونه‎ای است که یقه مناسبی دارد آن را به تنهایی بر تن کنید و یا از کت دکلته ساده یا متضاد کمک بگیرید. برای انتخاب این گزینه سعی کنید هارمونی مناسب را حفظ کنید. 
  • استفاده از ساق یا جوراب: خانم‎های میانسال در نظر داشته باشند برای داشتن استایل مناسب قد دامن آن‏ها نباید از زانو بالاتر باشد. اما خانم‎های جوان می‌توانند دامن‌های کوتاه خود را با جوراب‌های کوتاه ست کنند که زیبایی چشم نوازی را به استایل‌شان می‌‏بخشد. خانم‌های جوان‌ بدون جوراب یا با جوراب بی‎رنگ نیز می‌‏توانند دامن‎ کوتاه بپوشند. 
  • اکسسوری مناسب و هماهنگ: برای استایل بانوان داشتن اکسسوری مناسب اهمیت بالایی دارد. یکی از گزینه ‎های عالی برای همراهی با کت‎و‎دامن مجلسی، کفش پاشنه‎‌دار کلاسیک می‎باشد که مکمل خوبی برای پوشش شما خواهد بود. رنگ اکسسوری نیز باید با لباس شما هارمونی داشته باشد.
  • توجه به فرم بدن: در زمان خرید لباس توجه کنید که نقاط قوت و زیبایی شما را بیشتر به نمایش بگذارد. اگر فرم بدنی‌تان به گونه‎ای است که قسمتی برجسته ‎تر از سایر نقاط است، باید از رنگ‌‏های تیره بهره ببرید. سادگی و زیبایی را از قدیم شنیده‎اید، سعی کنید زرق و برق لباس خود را کمتر کنید.


  • کت ‎و ‎دامن مجلسی با توجه به قد: بانوانی که قد کوتاهی دارند، بهتر است که دامن‌‏هایی تا بالای زانو بر تن کنند تا قدشان بلندتر دیده شود. اندام توپر بهتر است از لباس ‎های مجلسی با یقه هفت کمک بگیرند تا زیبایی بیشتری را به اندام خود ببخشند.با توجه به تمام مواردی که ارائه شد باید دقت کنید که در زمان خرید مسائلی نیز به صورت کلی باید رعایت گردند تا در نهایت بتوانید بهترین خود را به نمایش بگذارید.

کلام آخر

کتی را انتخاب کنید که دقیقا اندازه و سایز شما باشد. ناهماهنگی در سایز باعث بهم‎ریختگی استایل شما می‏گردد. اگر پایین تنه درشتی دارید، از دامن‎هایی استفاده کنید که ران‎های شما را بپوشاند و دوخت آن به صورتی باشد که اندامتان را کوچک‌‏تر نشان دهد. برای این موارد دامن‌‏های خطی بهترین مورد می‌‏باشند.

کت‎ و ‏دامن‌‏های مجلسی که پف‎دار هستند اندام را درشت‌‏تر نشان می‎دهند؛ این مورد برای خانم‎هایی که اندام ظریف دارند‏ بهترین گزینه است. پوشش و انتخاب لباس رابطه مستقیمی با نگاه و شخصیت اجتماعی فرد در اجتماع دارد.

انتخاب درست و مناسب با نیاز خود و مکانی که لباس را می‎پوشید، بر شخصیت کاری و انسانی فرد تاثیر می‌‏گذارد‌. شاید فردی از استایل کلاسیک بیش از سایر استایل‌‏ها استقبال کند؛ در این شرایط یکی از گزینه ‎هایی که بسیار کاربرد وسیعی دارد، کت ‏و ‎‏دامن مجلسی می‌‏باشد که در انتخاب آن باید نکاتی که اشاره شد به درستی رعایت گردند تا بهترین استایل را برای خود داشته باشید.

1 دیدگاه در “همه چیز درباره کت دامن مجلسی زنانه | بررسی نکات مهم + تصویر

  1. سارا گفت:

    من چند روزه دنبال خرید تاپ دخترانه ام اونم به صورت آنلاین سایتی هست داشته باشه و قیمتاش هم خوب باشه؟ شنیدم تک دوخت داره کسی ازش خرید کرده ؟ چطور بوده؟ لباساش باکیفیت هستن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *