کفش زنانه, کفش مردانه

راه‌حل کلیدی برای نگهداری و مراقبت از کفش جیر + (آموزش کامل)

از گذشته تاکنون انواع و اقسام کفش‌ها با جنس‌های گوناگون تولید شده و مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند. اصولا هر جنسی که تولید می‌شود روش خاصی برای نگهداری و حفاظت دارد که خریداران باید با توجه به این روش‌ها از کفش خود در برابر آسیب‌ها مراقبت کنند.
در بین انواع اجناس، جنس جیر نیز درست همانند چرم مشتریان خودش را دارد و به همان اندازه در میام مردم محبوب است. تفاوت‌های زیادی مابین این دو جنس وجود دارد که باعث می‌شود نحوه نگهداری از آنها نیز با یکدیگر در تضاد باشد، چرا که هرکدام ویژگی‌های مختص به خود را دارا هستند. ممکن است بسیاری از مردم در مورد چگونگی تمیز کردن و حفاظت کفش جیر اطلاعات کافی نداشته باشند، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم روش‌های تأیید شده و معتبری را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید محصولاتی از جنس جیر بخصوص کفش‌هایی که خریداری می‌کنید را در زمان بیشتری مورد استفاده قرار دهید؛ در ادامه مطلب با کروکو مگ همراه باشید.

مراحل نگهداری اولیه از جنس جیر

نکاتی بدیهی وجود دارند که هر شخصی که حتی از محصولات با جنس جیر استفاده نمی‌کند لازم است آنها را بداند و با اکثرشان آشنایی داشته باشد. اولین مرحله در مراقبت از جیر، آموختن چگونه تمیز کردن آن است. در حقیقت اگر ندانید که چطور کفشی که از جنس جیر ساخته شده را در شرایط گوناگون تمیز کنید، به زودی موجب خرابی و پریدگی رنگ کفش خواهید شد. معمولا اجناسی با قیمت بالا برچسب‌هایی را دارا هستند که نحوه نگهداری و مراقبت در آنها ذکر می‌شود و بهتر است پیش از هر چیز این اطلاعات را مطالعه کنید.

  • برس کشیدن: اولین روشی که برای تمیز کردن جیر از آن بهره می‌برند، برس کشیدن آن است. انواع برس‌های مویی و یا برس کفش جیر به شما کمک می‌کند تا گرد و غباری که در اثر استفاده طولانی مدت از کفش بر روی آن پدیدار شده را به راحتی تمیز کنید. تنها کافیست از حرکاتی با سرعت بالا و به صورت تکه تکه، سطح جیر را برس بکشید. به یاد داشته باشید که باید از حرکات در یک جهت استفاده کنید و به طور ناگهانی مسیر حرکت را عوض نکنید، همچنین برس را به هیچ عنوان بر روی جیر فشار ندهید، زیرا موجب خط انداختن و صدمه دیدن سطح جیر می‌شود.
    در هنگام انجام فرآیند برس زدن، کفش را بر روی یک مکان نرم بگذارید تا به کف کفش آسیب وارد نشود و کثیفی کف آن به جایی پخش نشود. اگر کفش جیر شما الیاف کوتاه دارد باید از برس‌های زبر و در غیر این صورت از برس نرم‌تر استفاده کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر فرآیند برس کشیدن، می‌توانید قبل از این کار کفش خود را در معرض بخار قرار دهید و پس از آن از برس استفاده کنید.

 

  • پارچه نمناک: به طور کلی پاک کردن جیر با استفاده از آب فقط در شرایطی خاص قابل اجرا است، به عنوان مثال هنگامی که کفش شما با مواد مرطوب کثیف شده باشد می‌توانید با استفاده از اسپری آب، تمام سطح کفش را به صورت یک لایه کم عمق آغشته کنید و سپس لکه را با آرامش برس بکشید و تمیز کنید؛ اکنون باید با استفاده از یک دستمال یا تکه‌ای ابر آب کفش را گرفته و تا زمانی که همه سطح آن به میزان همسان نمناک بماند به این کار ادامه دهید. هرگز در روند خشک شدن جیر از وسایل گرمایشی بهره نگیرید، چرا که موجب سفت شدن و تغییر رنگ کفش می‌شود.

 

  • پودر تالک: در صورتی که مایعی بر روی کفشتان ریخت و باعث ایجاد لکه شد، قبل از هر کار رطوبت آن را گرفته و سپس از پودر تالک استفاده کنید، آن را بر روی لکه بریزید و پس از گذشت یک شب، قسمت لکه را برس بکشید. این بهترین روش برای تمیز کردن لکه‌های مرطوب است و بهتر است غیر از این مورد، کاری به روش‌های دیگر نداشته باشید.

 

 

آموزش نکاتی برای لکه‌ بری بهتر!

در اجناسی مانند جیر، لکه‌های گوناگون روش متمایزی برای تمیز کردن دارند و نمی‌توان برای همگی آنها به یک صورت عمل کرد، زیرا ممکن است باعث پخش شدن لکه و بیشتر شدن کثیفی شود. برخی لکه‌ها مانند جوهر را باید به سرعت با دستمالی خشک از روی کفش پاک کنید تا جوهر آن جذب دستمال شود. اگر نتوانستید فورا این کار را انجام دهید و جوهر بر روی جیر خشک شد، با استفاده از سمباده محل لکه را مالش دهید. همچنین بد نیست از پنبه‌ای آغشته به الکل ایزوپروپیل استفاده کرده و محل لک شده را با آن تمیز کنید. لکه‌‌هایی که از طریق مواد نوشیدنی رنگی مانند آبمیوه، چای، قهوه و… بر روی کفش جیر ایجاد می‌شوند را می‌توان با دو عدد دستمال کاغذی خشک کرده و رطوبت آنها را گرفت، سپس با استفاده از برس فرآیند تمیز‌کاری را شروع کرد.

اگر افتادن آدامس بر روی کفش موجب بروز لکه شد، نگران نباشید! کفش خود را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و داخل فریزر یخچال قرار دهید و به آن فرصت دهید تا آدامس منجمد شود، سپس به راحتی آن را از روی کفش جدا کنید و در انتها از برس جیر بر روی لکه استفاده کنید تا به طور کامل پاک شود. لکه به وجود آمده از طریق گل را با کمی فشار برس تمیز کنید و بگذارید خشک شود، بعد از خشک شدن گل‌های سفت شده را از روی کفش جدا کرده و با استفاده از برس کثیفی باقی مانده را از بین ببرید. لکه‌های چرب مانند روغن را باید با استفاده از برس جدا کرده و پس از آن با سوهان ناخن مابقی آلودگی را پاک کنید.

موارد پایانی برای محافظت از کفش جیر!

این نکته را فراموش نکنید که هر کالایی عمر مشخصی دارد و کفش‌هایی که از جنس جیر ساخته شده‌اند با گذشت زمان و در اثر عواملی مانند آب و هوا تحت تاثیر قرار می‌گیرند و از عمر آنها کاسته می‌شود. یکی دیگر از راه‌های مراقبت از جیر استفاده از اسپری کفش جیر است. از این محصول در مواقعی که جیر خشک و تمیز است بهره بگیرید ولی قبل از این کار از کارآمد بودن آن اطمینان حاصل کنید، برای مثال مقداری از آن را درون سطح داخلی و پارچه درونی کفش بریزید و امتحان کنید، اگر تغییری در رنگ یا ظاهر کفش به وجود نیامد می‌توانید از اسپری استفاده کنید.
پس از اسپری زدن، کل کفش را در یک جهت برس بکشید و در مکانی تمیز قرار دهید تا خشک شود. انجام این کار در حدود هر ۲ الی ۳ ماه یک بار توصیه می‌شود تا کفش خود را در برابر آسیب مقاوم کند. جیر نیز مانند چرم نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، در غیر این صورت سفت می‌شود و رنگ آن کیفیت سابق را نخواهد داشت. و در آخر باید گفت: همیشه کفش‌های جیر خود را در مکانی محافظت کنید که اصطلاحا هوا بکشند و تنفس داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *