استایل زنانه, استایل مردانه

نحوه نگهداری از چرم طبیعی

نحوه نگهداری از چرم طبیعی

چرم‌ها یکی از مقاوم‌ترین پارچه‌های موجود هستند که ماندگاری بالایی دارند. با این حال بسیاری از افراد معتقد هستند که ماندگاری بالای چرم افسانه‌ای بیش نیست. غافل از این که نحوه نگهداری نادرست از چرم آن‌ها منجر به تبدیل این واقعیت به افسانه شده است. بله دوام بالای چرم واقعیت اثبات شده‌ای به شمار می‌آید که قدمت استفاده از آن گواه این ادعا است. با این وجود زمانی می‌توان به این واقعیت دست یافت که با اصول نگهداری از چرم آشنا بود.

در بسیاری از مواقع استفاده و نگهداری نادرست منجر به کوتاه شدن عمر چرم می‌شود. در واقع با رعایت نکاتی پیش پا افتاده می‌توان به طولانی شدن عمر این پارچه کمک کرد. در این متن قصد داریم به معرفی روش، اصول نگهداری و تکنیک‌های مراقبت از چرم بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم که مجله کروکو را تا پایان همراهی نمایید. به کمک این نکات محصولات چرمتان همیشه سالم و زیبا خواهند بود.

۸ نکته مهم در نگهداری از چرم؛ انواع مختلف آن

مطمئناً روش نگهداری از کاپشن چرم طبیعی با کیف، کفش، مبل یا هر وسیله دیگری متفاوت است، ولی اصول مشترکی در نگهداری تمامی آن‌ها وجود دارد. در واقع فرقی نمی‌کند که قصد مراقبت از چه محصولی را دارید، در هر حال باید نکاتی را برای نگهداری صحیح از آن رعایت کنید. به طور کلی طرز نگهداری از چرم شامل رعایت نکات زیر می‌شود:

  1.  محصولات چرم خود را در تماس مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.
  2. آن‌ها را در مکان‌هایی خنک و خشک نگهداری نمایید.
  3. محصولات چرم را برای مدت زمان زیادی در کیسه‌های پلاستیکی نگذارید؛ چرا که موجب مرطوب شدن و آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود.
  4.  همیشه سطح آن‌ها را با واکس‌های مخصوص آن چرب و نرم نگه دارید.
  5.  رویه محصولات چرم خود را به کمک برس مخصوص گردگیری کنید.
  6. درصورتی‌که مایعی روی چرم ریخت، آن را به کمک اسفنج پاک نمایید.
  7. برای تمیز کردن سطح چرم اسفنج یا پارچه نخی را به آرامی روی آن بکشید.
  8. درصورتی‌که قصد دارید برای مدتی از محصول چرم خود استفاده نکنید، درون آن روزنامه باطله قرار دهید. این کار به حفظ ظاهر چرم کمک می‌کند.

 

با رعایت نکاتی پیش‌ پاافتاده می‌توانید به بهترین شکل ممکن روند مراقبت از بوت و پالتو چرمتان را پیش بگیرید.

بهترین روش نگهداری از چرم؛ معرفی سه ترفند مهم و اساسی

نحوه نگهداری از چرم طبیعی با توجه به نوع محصول، جنس چرم و کاربرد آن متفاوت است. ازاین‌رو در ادامه متن به طور تفکیک‌شده و کامل به معرفی هر یک ازاین‌روش‌ها پرداخته‌ایم. با این حال برای نگهداری از چرم طبیعی و محصولات مشتق‌شده از آن باید سه مرحله را در نظر داشته باشید. این سه مرحله به شرح زیر است.

مرحله اول: تمیز نگه داشتن چرم طبیعی

در قدم اول برای نگهداری صحیح چرم از آلوده شدن آن جلوگیری کنید. هر چند که این کار اجتناب‌ناپذیر است! با این حال اگر مایعی روی محصول چرمتان ریخت، بلافاصله آن را تمیز نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که عدم تمیز کردن به موقع می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به ساختار چرم شود.

مرحله دوم: خشک کردن چرم طبیعی

در قدم دوم تلاش کنید که محصول چرمتان همیشه خشک باشد. درصورتی‌که محصول چرمتان از قبیل کیف، کفش یا بارانی خیس شد، آن‌ها را به خوبی خشک کنید. در خصوص نگهداری بارانی چرم این نکته را به‌خاطر داشته باشید که برای خشک کردن آن را در معرض مستقیم حرارت یا آفتاب قرار ندهید.

مرحله سوم: استفاده از محصولات مراقبتی چرم

بهترین روش نگهداری از چرم شامل استفاده از واکس‌ها یا اسپری‌های مخصوص آن است. اکثر محصولات چرم پس از مدتی خشک خواهند شد. ازاین‌رو سطح رویی آن‌ها ترک برمی‌دارد. واکس‌ها یا اسپری‌ها رویه چرم را نرم و انعطاف پذیر نگه خواهند داشت. در نهایت از خشک شدن سطح چرم جلوگیری می‌کنند و به افزایش طول عمر آن کمک خواهند کرد. فروشگاه کروکو محصولات مراقبتی از انواع مختلف چرم را عرضه می‌کند. برای خرید محصولات مراقبت از چرم به سایت کروکو مراجعه نمایید.

 

برای نگهداری از محصولات چرمی بهتر است از محلول‌های مخصوص آن استفاده کنید.

روش نگهداری از چرم طبیعی؛ بر اساس ظاهر و پوست حیوان

چرم طبیعی بر اساس فاکتورهای متعددی دسته‌بندی می‌شود. از جمله مهم‌ترین این فاکتورها حیوانی است که چرم از پوست آن دباغی می‌شود. علاوه بر این ظاهر و نوع چرم در دسته‌بندی انواع آن تاثیر دارد. در ادامه به معرفی روش نگهداری چرم‌هایی خواهیم پرداخت که به نگهداری ویژه‌تری احتیاج دارند. برای این که بتوانید محصولات چرم خود را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید، متن زیر را نیز به دقت مطالعه نمایید.

۳ روش نگهداری از چرم جیر

محصولات جیر از جمله کفش آن از محبوب‌ترین چرم‌های موجود در بازار هستند. ظرافت و زیبایی فوق‌العاده بارزترین ویژگی‌های این محصولات به شمار می‌آیند. با این حال برای حفظ ماندگاری و کیفیت چرم جیر باید به صورت اصولی از آن مراقبت کرد. از جمله نکات نگهداری از چرم کفش جیر و سایر محصولات آن به شرح زیر هستند.

روش اول: برس کشیدن

با استفاده از برس‌های مویی یا مخصوص چرم جیر گردوغبار سطح رویی محصول را پاک نمایید. سعی کنید که برس را در یک جهت حرکت دهید. بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید. علاوه بر این تنها از برس‌های مخصوص چرم جیر استفاده کنید که آسیبی به محصول وارد نشود.

روش دوم: استفاده از پارچه

درصورتی‌که کفش جیر به وسیله موادی مرطوب کثیف شده است، آن را با پارچه‌ای نمناک تمیز نمایید. پس از استفاده از پارچه کفش را به خوبی خشک کنید. رطوبت دشمن اصلی این چرم است. پس محصولات چرم خود را به صورت مرطوب و خیس کنار نگذارید.

روش سوم: پودر تالک

درصورتی‌که لکه‌ای توسط مایعی روی کفش ایجاد شد، در ابتدا آن را خشک کرده و سپس از پودر تالک کمک بگیرید. یک شب پودر تالک را روی لکه بریزید و سپس آن را برس بکشید. علاوه بر پودر تالک از واکس‌های مخصوص این چرم برای نرم و براق شدن محصول می‌توانید استفاده کنید.

«برای خرید واکس کفش و سایر محصولات مراقبت از چرم جیر با کیفیت و تخصصی کلیک کنید.»

 

روش نگهداری از چرم جیر شامل تمیز کردن اصولی، جلوگیری از حرارت و رطوبت دیدن و نرم نگه داشتن آن می‌شود.

روش نگهداری از چرم نبوک؛ اصول و ترفندهای آن

ظاهر چرم نبوک شباهت بالایی به چرم جیر دارد. این چرم فوق‌العاده زیبا بوده، ولی بسیار نازک نارنجی است؛ نبوک به راحتی گردوخاک را جذب می‌کند، از جیر ضخیم تر است و مقاومت خوبی دارد. به همین خاطر روش نگهداری از چرم طبیعی نبوک شامل نکات بیشتری می‌شود. ازاین‌رو در این بخش به معرفی نکات نگهداری از این چرم پرداختیم. این نکات به شرح زیر هستند:

  • برای گردگیری، جذب ریز گردها و اجسام لابه‌لای پرز از برس‌های مخصوص نبوک یا جیر استفاده کنید. این برس‌ها نرم هستند و به ساختار نبوک آسیب نمی‌زنند.
  • برای تمیز کردن لکه‌های روغن یا چربی از پارچه‌های نخی خشک استفاده کنید. شوینده‌هایی برای پاک کردن چنین لک‌هایی نیز وجود دارند که مخصوص چرم هستند.
  • پس از این که رویه چرم را خشک کردید، به کمک برس مخصوص پرزهای آن را به حالت اول برگردانید.
  • با استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص چرم یا پارچه‌ای نمدار لکه‌های غذا را تمیز کنید.
  • حوله نرم بهترین وسیله برای گردگیری چرم نبوک است.
  • برای خشک کردن چرم از درجه حرارت بالای سشوار استفاده نکنید.
  • بهترین روش نگهداری از چرم طبیعی نبوک دور نگه داشتن آن از نور مستقیم خورشید است.
  • به‌هیچ‌وجه چرم جیر یا نبوک را در ماشین لباس‌شویی نشویید.

روش نگهداری از چرم سفید

چرم سفید ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد که محصولات تولید شده از آن در استایل‌های مختلف قابل‌استفاده است. این چرم در تولید کیف‌وکفش کاربرد دارد. با وجود این که چرم سفید بسیار ماندگار و مقاوم است، ولی به خاطر رنگ روشن آن به راحتی کثیف می‌شود. برای نگهداری از محصولات این چرم می‌توانید از پاک‌کننده‌های مخصوص آن استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها، مخصوص چرم سفید فرموله می‌شود که لکه‌های روی این محصول را به راحتی پاک می‌کند.

نگهداری از چرم ورنی و محصولات آن

محصولات ورنی بسیار جذاب و براق هستند که نیاز به نگهداری درست و استاندارد دارند. برای نگهداری از چرم کفش ورنی آن‌ها را واکس نزنید. چرا که واکس منجر به مات شدن آن‌ها می‌شود. ازاین‌رو پیشنهاد می‌دهیم که به کمک پارچه نخی آن را تمیز کنید. با این کار به براق شدن کفش نیز کمک خواهید کرد.

 

برای نگهداری از چرم ورنی باید اصولی را رعایت کنید.

روش نگهداری چرم شتر؛ بایدها و نبایدهای آن

با رعایت نکات نگهداری، چگونگی شستشو و خشک کردن چرم شتر می‌توانید عمر، دوام و کیفیت این محصول را افزایش دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه لکه روی چرم را مالش ندهید. چرا که این مسئله موجب گسترش یا نفوذ آن به عمق محصول می‌شود. علاوه بر این مالش به ساییدگی محصول منجر خواهد شد.

از طرفی دیگر به این نکته دقت کنید که شستشوی زیاد روند فرسودگی چرم را تسریع می‌کند. درصورتی‌که قصد دارید پوشاک چرم شتر را بشویید، باید این کار را به کار دانش بسپارید. در ابتدا تمامی زیپ‌ها یا دکمه‌های آن را ببندید. حتما برای این کار به خشک‌شویی‌های مخصوص چرم مراجعه نمایید و به آن ها تاکید کنید که پس از شستشو محصول شما را را با حرارت مستقیم خشک نکنند.

در نهایت نیز آن‌ها را در محیط‌های سر بسته‌ای قرار دهید که فاقد هر گونه گردوغبار باشد. برای از بین بردن لکه‌ها می‌توانید از شوینده و تمیز کننده های مخصوص استفاده کنید، ولی در ابتدا آن را روی محصول امتحان نمایید. برای این کار می‌توانید پارچه نخی را به شوینده آغشته کنید و سپس آن را به آرامی روی لکه مالش دهید.

روش نگهداری چرم هورس

چرم هورس از جمله چرم‌های کمیابی است که برای نگهداری از آن باید به اصولی پایبند بود. این محصول روغن زیادی دارد که آب به آن نفوذ نمی‌کند. با این حال برای نگهداری از آن باید سعی کنید که روغن چرم حذف نشود. برای حفظ ظاهر چرم هورس حتما از مراقبت کننده مخصوص آن استفاده نمایید. در صورتی که این مراقبت کننده در دسترس نبود، امکان استفاده از مراقبت کننده مخصوص جیر و نبوک به میزان کم نیز وجود دارد.

روش نگهداری از چرم بوفالو

پوست بوفالو بافتی منحصر‌به‌فرد دارد. به همین خاطر مورد توجه طراحان پوشاک و کیف‌وکفش قرار گرفته است، اما به خاطر وجود همین بافت باید آن را به دقت تمیز کنید. برای این کار از پارچه‌هایی استفاده نمایید که موجب سایش چرم نشوند. چرا که اصطکاک موجب از بین رفتن فلس و خز چرم خواهد شد.

با پارچه‌ای مناسب گردوغبار روی چرم را پاک کنید، اما دقت داشته باشید که ضخامت و زبری پارچه بسیار زیاد نباشد. برای تمیز کردن پوست می‌توانید از برس‌های مخصوص این چرم نیز استفاده نمایید. فقط دقت داشته باشید که برس را در جهت خز حرکت دهید.

 

برای نگهداری از چرم بوفالو در محصولاتی مثل کفش باید از واکس های با کیفیت بهره برد.

روش نگهداری از چرم مارمولک

برای تمیز کردن چرم مارمولک علاوه بر محلول‌ها یا واکس‌های مخصوص آن می‌توانید از برس های مخصوص نیز استفاده کنید. تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که در حین تمیز کردن تمامی شکاف‌ها و شیارها را مد نظر قرار دهید. دقت کنید که هیچ‌گونه گرد و خاک یا کثیفی در بین شیارها نباشد. برای این کار می‌توانید از قلم‌های مویی نازک و نرم کمک بگیرید.

اصول نگهداری از چرم طبیعی و محصولات مشتق شده از آن

مزایای مختلف چرم به مرور و در طول زمان بر همگان آشکار شد. همین مسئله موجب افزایش کاربردهای چرم در صنایع مختلفی مانند پوشاک، کفش، کیف یا حتی مبلمان و صندلی‌های ماشین و … شده است. اصول نگهداری از چرم در هر یک از این محصولات با توجه به کاربردی که دارند کاملاً متفاوت خواهد بود. در متن زیر به صورت جداگانه و کامل به معرفی این اصول پرداخته‌ایم.

روش و شرایط نگهداری از کفش چرم

تولید کفش‌های چرم بسیار رایج است، چرا که چرم تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای تولید این محصولات را دارد. این کفش‌ها نیز باید به‌صورت اصولی نگهداری شوند. برای این که کفش‌های چرمتان بعد از مدت زمان کمی پوسیده نشده یا ترک نخورند، نکات مراقبتی زیرا را رعایت کنید:

  • برای نگهداری از بوت چرم یا سایر کفش‌ها آن‌ها را به دور از گرد و خاک، نور مستقیم خورشید و رطوبت نگه دارید.
  • کفش‌های چرم را در کمد یا جا کفشی در بسته بگذارید که گردوخاک روی آن نشیند.
  • کفی کفش چرم را هر سه ماه یکبار به صورت منظم تعویض کنید.
  • زمانی که به خانه می‌آیید، محصول چرمتان را در جا کفشی قرار ندهید. ابتدا کمی صبر کنید که رطوبت داخل کفش خشک شود.
  • هنگام استفاده از کفش ممکن است پای شما عرق کند. نمک موجود در تعریق موجب خشکی چرم می‌شود. ازاین‌رو محصولات چرمتان را به طور مرتب پولیش نمایید.
  • قبل از واکس زدن کفش‌هایتان را به وسیله دستمال تمیز کنید که رویه کفش عاری از گردوخاک باشد.
  • شب‌ها بهترین زمان برای واکس زدن کفش است؛ چرا که زمان کافی برای نفوذ واکس به درون کفش وجود دارد.
  • کفش چرمتان را به کمک پاشنه‌کش بپوشید که فشاری به آن وارد نشود.
  • برای نگهداری از چرم نبوک از اسپری یا برس مخصوص استفاده کنید.

در بخش قبلی به طور کامل نحوه نگهداری از چرم طبیعی کفش‌های ورنی و جیر را توضیح داده‌ایم. کفش هایی دیگر نیز به روشی که گفتیم به درستی مراقبت می‌شوند.

 

برای مراقبت از کفش و نگهداری از چرم آن باید ابزار و واکس های مخصوص چرم داشته باشید.

نحوه نگهداری از کت و کاپشن چرم

نگهداری از پوشاک چرمی اهمیت بسیاری دارد. چرا که کوچکترین پوسیدگی یا خراشی در آن به وضوح مشخص می‌شود. روش نگهداری از چرم از جمله پالتو، کت، کاپشن و … به شرح زیر است:

  • برای جلوگیری از پوسته‌پوسته شدن یا ترک برداشتن چرم کاپشن از واکس یا اسپری مخصوص استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از واکس آن را در قسمتی از کاپشن یا پالتو مثل زیر یقه امتحان نمایید. در صورت مناسب بودن در تمامی نقاط محصول از واکس استفاده کنید.
  • مهم‌ترین نکته در روش نگهداری از پالتو چرم و کاپشن جلوگیری از خیس شدن و خشک کردن سریع آن در صورت مرطوب شدن است.
  • برای خشک شدن محصولات چرمی آن را در جریان هوا و بدور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. به‌هیچ‌وجه برای خشک کردن محصولات چرمی از وسایل حرارتی مثل سشوار استفاده نکنید.
  • برای پاک کردن لکه جوهر یا خودکار از خشک‌شویی کمک بگیرید.

مهم‌ترین نکته در طرز نگهداری از چرم کاپشن، پالتو و … عدم استفاده از عطر، ادکلن و اسپری است. چرا که این مواد در ساختار چرم نفوذ می‌کنند و به مرور موجب آسیب رساندن به آن می‌شوند.

۵ روش نگهداری از کیف چرم طبیعی

کیف و کیف پول چرم از دیگر محصولات محبوب و پرطرف‌دار چرم به شمار می‌آیند که در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها طراحی و تولید می‌شوند. برای نگهداری از کیف چرم یا کیف پول در ابتدا باید به نوع چرم آن دقت کنید. برخی از چرم‌ها به نگهداری و مراقبت بیشتری احتیاج دارند، چرا که ظریف‌تر و حساس‌تر هستند. با این حال نکات مشترک نگهداری از انواع چرم کیف پول و کیف به شرح زیر است:

  • به‌هیچ‌وجه با دست کثیف یا کرمی‌تان کیف یا کیف پول را لمس نکنید.
  • محصول خود را به خوبی مرطوب نگه دارید. برای این کار می‌توانید از واکس‌ها یا اسپری‌های مخصوص چرم‌تان استفاده نمایید.
  • به طور مداوم از یک کیف چرمی استفاده نکنید. بهتر است گاهی به آن فرصت استراحت دهید.
  • نکته مهم در نگهداری از کیف پول چرم، تمیز کردن آن به کمک دستمال نخی است. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.
  • وسایل سنگینی در داخل کیف خود قرار ندهید. با این کار از تغییر ظاهر آن جلوگیری خواهید کرد.

 

برای مراقبت از کیف و نگهداری از چرم باید به اصول خاصی پایبند باشید.

روش نگهداری از مبلمان چرمی

لوکس‌ترین ماشین‌ها یا مبلمان‌ از چرم طبیعی تولید می‌شوند. چرا که چرم علاوه بر زیبایی، اصالت خاصی به محصول می‌بخشد. نگهداری از روکش صندلی چرم قدم مهمی برای حفظ ظاهر و کیفیت آن است. برای نگهداری از چرم صندلی خودرو یا مبلمان نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • به صورت مکرر و منظم درزهای مبل یا رویه صندلی را به کمک جارو برقی گردگیری و تمیز کنید.
  • مبلمان خود را در جایی از منزل قرار دهید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد. با این کار از ایجاد ترک روی مبل جلوگیری خواهید کرد.
  • لکه‌های ایجاد شده روی مبل چرم را بلافاصله تمیز نمایید. برای جمع کردن مایع ریخته شده روی مبل از اسفنج نرم کمک بگیرید.
  • مبلمان خود را در کنار وسایل گرمایشی از قبیل شومینه، بخاری یا شوفاژ قرار ندهید. سعی کنید بین مبل و وسایل گرمایشی حداقل ۲۰ یا ۳۰ سانتی‌متر فاصله برقرار نمایید.
  • برای جلا بخشیدن به رویه چرم مبل یا صندلی از اسپری‌های مخصوص آن استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن لکه‌های روی مبل از حلال‌های آلی، تینر یا مواد شیمیایی استفاده نکنید. چرا که ممکن است به ساختار چرم آسیب بزنند.
  • درصورتی‌که برای اولین بار از پاک‌کننده‌ای استفاده می‌کنید، آن را در قسمتی از مبل امتحان نمایید. سعی کنید جایی را انتخاب نمایید که در معرض دید نباشد.

نکته مهم در خصوص نگهداری از چرم صندلی ماشین یا مبل این است که از براق‌کننده‌های چرم هر ۶ ماه یکبار باید استفاده کرد؛ آن هم درصورتی‌که احساس کردید رویه آن‌ها کمرنگ شده است.

 

مبلمان چرمی محصولات لوکسی هستند، که برای نگهداری از چرم آن باید دقت لازم را داشته باشید.

نگهداری از چرم در منزل به کمک محلول خانگی

محلول‌های خانگی و دست‌سازی وجود دارند که به نگهداری از چرم در خانه کمک می‌کنند. با این حال ما توصیه می‌کنیم که از اسپری‌ها یا واکس‌های باکیفیت و معتبر استفاده نمایید. این محصولات مخصوص چرم‌های مختلف فرموله‌ شده‌اند که به بافت و ساختار چرم آسیبی وارد نخواهند کرد. ولی اگر تمایل دارید از محصولات دستساز خود استفاده کنید، می‌توانید از فرمول زیر کمک بگیرید:

  • یک پیمانه یا ۲۵۰ سی‌سی آب ولرم
  • یک قاشق مرباخوری شامپو بچه
  • ۲ تا ۳ قطره نرم کننده فاقد الکل و فرمالدهید

محلول را به خوبی حل کنید. سپس اسفنج نرم را درون آن قرار دهید. اسفنج را آبگیری نمایید و کف را به آرامی روی چرم قرار دهید. سپس با دست آن را به آرامی روی لکه بکشید. در نهایت با پارچه‌ای نرم رطوبت آن را جذب و پاک نمایید. در نهایت محصول خود را در دمای ۲۵ تا ۳۵ درجه قرار دهید که خشک شود. قبل از استفاده از محلول آن را روی قسمتی از محصول امتحان کنید. درصورتی‌که موجب تغییر رنگ یا آسیبی به چرم نشد، آن را در کل محصول به کار ببرید.

یکی ار روش‌های نگهداری از چرم استفاده از پارافین است، ولی نگهداری از چرم پارافین به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. چرا که موجب آسیب رساندن به ساختار چرم خواهد شد.

 

برای نگهداری از چرم در منزل با محلول های خانگی باید با دقت بیشتری به نسبت محصولات تخصصی داشته باشید.

چگونه از چرم نگهداری کنیم؟ راه‌کارهای پاک کردن لکه

لکه‌ها قاتل ظاهر زیبای هر محصولی هستند. آن‌ها همیشه در کمین محصولات شما نشسته‌اند و در فرصت مناسب به سراغ آن‌ها می‌‌آیند. برای برطرف کردن لکه‌های محصولات چرم بی گدار به آب نزنید. چرا که برخی مواقع با عدم رعایت اصول نگهداری از چرم موجب آسیب رساندن به آن‌ها می‌شوید؛ به قول معروف می‌خواهید ابروهاش رو درست کنید که چشمش را هم کور خواهید کرد. اما با وجود تمامی این حرف‌ها اصلاً نگران نباشید. اگر به هر دلیلی لکه‌ای روی محصول زیبا و بااصالت چرم‌تان ایجاد شد، نکات زیر را انجام دهید:

  • برای از بین بردن چربی یا لکه‌های ایجاد شده روی صندلی یا مبل چرم محلول آب، شامپو بچه را به کمک پارچه نرم روی آن بکشید.
  • لکه‌های چربی در ابتدا باید با پارچه‌ای تمیز و نرم خشک شوند. سپس با پارچه‌ای نمدار آن‌ها را به صورت کامل تمیز کنید و از بین ببرید.
  • لکه‌های کپک یا قارچ را نیز می‌توانید به کمک محلول معرفی شده پاک کنید.
  • لکه‌های خون یا شیر را ابتدا با پارچه‌ای تمیز خشک کنید، سپس از محلول معرفی شده استفاده نمایید. در نهایت به دور از حرارت مستقیم آن را خشک کنید.

کلام آخر

آشنایی با روش‌های اصولی نگهداری از چرم و پایبندی به آن‌ها مهمترین نکته‌ای است که به حفظ محصولات چرمی منجر می‌شود. این اصول با توجه به محصول، کاربرد یا نوع چرم متفاوت است. ازاین‌رو در قدم اول نوع چرم محصول مورد نظرتان را بشناسید. سپس با توجه به مطالب فوق از آن‌ها به درستی نگه‌داری نمایید، تمیزشان کرده و خشک‌شان کنید. باور نمایید که ظاهر زیبا و کیفیت ‌فوق‌العاده چرم ارزش صرف کمی هزینه یا زمان برای نگهداری از چرم اصولی را دارد.

 

تصاویر بیشتر

در نگهداری از چرم با محلول خانگی پیش از هر چیز باید گرد و غبار را با پارچه از روی چرم پاک کنید.

برای تمیز کردن چرم!های خود در خانه نیازی به واکس ندارید.

گردگیری در نحوه نگهداری از چرم طبیعی اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *