لباس زنانه

معرفی انواع دامن چرم (جادوگر ترین لباس زنانه!)

دامن جز منحصر بفردترین پوشاکی است که بر روح زیبا و لطیف زنانه تاکید می‌کند. دامن نماد آراستگی زنانه است که همیشه میان خانم ها محبوب بوده است. هرچند این روزها استفاده از شلوارها بسیار رایج شده است اما همچنان زیبایی سحرانگیز دامن بر کسی پوشیده نیست. دامن چرم هم یکی از انواع دامن هاست که دنیای زیبای خودش را دارد. با چرم کروکو همراه شوید تا درباره دامن چرم، انواع مدل های آن و روش های ست کردن این جادوگر ترین لباس زنانه بیشتر آشنا شویم.

دامن چرم چیست؟

دامن چرم از پارچه های چرم طبیعی یا مصنوعی به دست میآید. برای تهیه چرم طبیعی از روش دباغی پوست حیواناتی نظیر گاو، گوسفند و بز استفاده می‌شود. چرم مصنوعی هم در کارخانه و توسط مواد شیمیایی و مصنوعی تولید می‌گردد. در هر حال این که دامن چرم طبیعی باشد یا مصنوعی چیزی از زیبایی آن کم نمی‌کند.

کاربرد دامن چرم

درخشش دامن های چرم در فشن شو های مدرن بسیار دیده می‌شود. برای تبلیغات تلویزیونی، مدل ها و سوپر استار ها استفاده از دامن های چرم یک روال عادی و هیجان انگیز است. کاربرد دامن های چرم برای عموم خانم ها هم استفاده  بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

دامن چرم فیت یا آزاد؟

فیت بودن دامن چرم یک اصل است. دامن های چرم فیت و جذب همیشه جلوه زیباتری به استایل شما می‌دهد. اما اگر علاقه ای به فیت بودن دامن تان ندارید باز هم دست شما برای یک استایل زنانه شیک و زیبا باز است. انواع دامن های چرم آزاد و گشاد هم در بازار موجود است. پس خیلی راحت می‌توانید سراغ مدل های گشاد تر بروید. برای ست کردن این دامن ها هم از بلوز های فیت، تاپ های جذب، شومیزهای آستین پفی یا آستین فانوسی کمک بگیرید. این مدل ها همراه دامن های چرم آزاد گزینه ایده آلی است.

 انواع دامن چرم

دامن های چرم نیز مانند سایر دامن ها مدل های مختلفی دارند. دامن هایی چرم کوتاه، دامن چرم میدی و دامن چرم بلند از انواع دامن های چرم است. با این که استفاده از دامن چرم کوتاه بسیار متداول تر است اما چرم کروکو در این مطلب شما را با مدل های مختلف این دامن ها، رنگ ها و روش های ست کردن آن بیشتر آشنا می‌کند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 دامن چرم فون

دامن چرم فون برش و دوخت ساده ای دارد. این دامن در قسمت کمر فیت است اما هرچه به سمت پایین می‌رود گشادتر می‌شود. برای دورهمی های دوستانه می‌توانید دامن چرم فون را با بلوز های گشاد و شومیز هایی با مدل یقه کراواتی و یقه حلزونی ست کنید. اگر می‌خواهید در یک مجلس شیک و پیک شرکت کنید از تاپ های بنددار یا شومیزهای توری و گیپور برای ست کردن با دامن چرم فون کمک بگیرید.

 

دامن چرم راسته

دامن چرم راسته طراحی ساده ای دارد. عرض آن در قسمت بالا و پایین پا تغییر چندانی نمی کند. دامن چرم راسته برای خانم هایی با فرم بدن ساعت شنی بسیار مناسب است. این دامن با بلوز های فیت که رنگ متضادی با آن دارد به زیبایی ست می‌شود. اگر همراه دامن چرم راسته از بلوز سفید استفاده می‌کنید تیپ تان کلاسیک می‌شود که آن هم جذابیت خودش را دارد. دامن چرم راسته برای خانم هایی که ران های چاق دارند اصلا مناسب نیست. کفش های پاشنه بلند به همراه این دامن جلوه بسیار زیبایی دارد. اگر قد کوتاهی دارید دامن چرم راسته شما را بلندتر نشان می‌دهد؛ مخصوصا اگر در بالا تنه از شومیز یا تاپ های یقه هفت استفاده کنید.

دامن چرم کوتاه راسته

برش دامن چرم کوتاه راسته و منظم است و کاملا با بدن فیت می‌شود. این دامن برای داشتن یک ظاهر کلاسیک دوست داشتنی عالی است. مخصوصا اگر با یک شومیز یا بلوز سفید ست شود. دامن چرم کوتاه راسته، برای استفاده های روزانه مناسب نیست. اما برای موقعیت های مجلسی واقعا عالی ست. اگر تیپ کلاسیکی دارید استایل ساده خود را با یک دستمال گردن یا پاپیون متمایز کنید. دامن چرم کوتاه به همراه جوراب شلواری نیز ترکیب جذابی است.

دامن چرم میدی

اندازه دامن چرم میدی تا زیر زانو می‌آید. این دامن برای افراد قد بلند مناسب است. چون افراد قد کوتاه را چاق یا درشت تر نشان می‌دهد. صندل ها لژدار، کفش های پاشنه بلند یا نوک تیز بهترین گزینه برای ست کردن با دامن چرم میدی است. برای داشتن یک ظاهر رسمی دامن چرم میدی را همراه یک بلوز یا تیشرت مناسب ست کنید.

جواهرات و اکسسوری های زنانه نیز به دامن چرم میدی جلوه ویژه ای می‌دهد. مزیتی که دامن چرم میدی دارد این است که هم برجستگی های بدن شما را به خوبی نشان می‌دهد هم قسمت هایی از پایتان را که دوست ندارید دیده شود به راحتی می‌پوشاند. اگر خیلی محافظه کار نیستید می‌توانید از مدل دامن های چرم میدی که چاک دار هستند استفاده کنید.

دامن چرم بلند

هر چند دامن چرم کوتاه پاهای شما را کشیده تر نشان می‌دهد؛ اما اگر عاشق درخشش جنس چرم هستید ولی نمی خواهید ساق پایتان معلوم شود دامن چرم بلند گزینه مناسبی برای شماست. چون دامن هایی که دقیقا تا روی ساق پا می‌آیند شما را کمی چاق‌تر نشان می‌دهد. دامن های چرم بلند هم برای میهمانی های غیر رسمی مثل جمع دوستان و فامیل مناسب و هم برای موقعیتهای رسمی است. دامن های چرم بلند برای خانم هایی که سن بیشتری دارند مناسب تر است. دختران و خانم های جوان اگر می‌خواهند همچنان جوان تر به نظر بیایند بهتر است از مدل دامن چرم کوتاه و میدی استفاده کنند.

تاپ و دامن چرم

نیم تنه از آن دست تاپ هایی است که با دامن چرم ترکیب بی نظیری خلق می‌کند. اگر از مدل تاپ های بند دار و غیره استفاده می‌کنید کمر دامن را روی تاپ خود قرار دهید تا جلوه و نمای بهتری داشته باشد.

 

دامن های چرم اسپرت

مدل هایی از دامن چرم مثل دامن چرم دکمه دار یا جیب دار مدل اسپرتی دارند. این دامن ها ظاهر شیک و جذابی به شما می‌دهد. تیشرت های ساده به رنگ سفید به زیبایی با این دامن ست می‌شود.

دامن چرم و فصل های سرد

در فصل های سرد سال پوشیدن دامن چرم با پالتو حال و هوای خوبی به شما می‌دهد. پالتو هایی با رنگ های پاستلی یا بارانی چرم و طرح های پلنگی همه این لباس ها به زیبایی با دامن های چرم ست می‌شود.

بهترین کفش برای ست کردن با دامن چرم

برای ست کردن کفش با انواع دامن چرم نمی توانید هیچ بهانه ای برای کنار گذاشتن کفش های پاشنه بلند بیاورید. باید دور کفش های اسپرت را خط بکشید. مخصوصا اگر قد بلند نیستید کفش های پاشنه بلند یا پاشنه متوسط بهترین گزینه برای ست کردن با انواع دامن های چرم است. کفش های جلو باز و کفش های گلادیاتوری انتخاب خوبی برای ست کردن با دامن چرم بلند نیست.

چند نکته کوتاه

  • اندازه دامن چرم را متناسب با مدل اندام تان انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید دامن چرم جذب بپوشید بهتر است از گن های لاغری استفاده کنید. این گن ها شکم و پهلوهای شما را جمع شود؛ بنابراین استایل شما جذاب تر به نظر می‌آید.
  • اگر در فصل زمستان از دامن چرم استفاده می‌کنید بلوز های ابریشمی با رنگ های روشن به آن جلای خاصی می‌دهد.
  • خانم هایی که بالاتنه درشتی دارند برای ست کردن دامن چرم بهتر است از تاپ و تیشرت هایی استفاده کنند که مدل ساده ای دارد. مدل چین دار، توری و… برجستگی های بالاتنه شما را چاق تر نشان می‌دهد.
  • شومیزهای حریر و بلوزهای توری بهترین گزینه برای ست کردن با دامن چرم است.

پایان

در تاثیر دامن در شیک پوشی خانم ها هیچ شک و شبهه ای نیست؛ اما وقتی حرف از دامن چرم می‌شود با اطمینان بیشتری می‌توانیم بگوییم «شما چگونه با خلق یک استایل زیبا می‌توانید روی اطرافیان خود تان تاثیر گذار باشید». همان طور که خواندید دامن چرم به تنهایی شیک است اما نمی توانید اصول ست کردن آن را هم نادیده بگیرید. یک دامن چرم در مرحله اول باید برازنده اندام شما باشد. به طور کلی دامن چرم حالتی رسمی دارند اما با چند اکسسوری و استفاده از کمربند های ظریف می‌توانید آن را برای درخشش در یک مجلس و مهمانی شیک و پرزرق وبرق آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *