استایل مردانه

قواعد شناخت چرم خوب متناسب با وضعیت اقتصادی

چرم، ماده ای طبیعی، بادوام و منعطفی که از دباغی ها و  پوست خام جانوران به‌دست می‌آید؛ گاو یکی از حیواناتی است که در ساخت چرم بسیار استفاده می شود. فرایند چرم سازی از یک پوست ساده و بی استفاده، یک مادهٔ طبیعی بادوام، دائمی و قابل دوخت و دوز برای کاربردهای مختلف می‌ سازد. چرم در پیوند و ترکیب شدن با چوب، اختراعات اولیه انسان های باستان را شکل داده‌است.

ما قصد داریم در این مقاله به شما برای پیدا کردن یک چرم خوب و به صرفه کمک کنیم. برای پیدا کردن یک چرم خوب اول باید بدانیم که چرم مد نظر، برای چه کاری استفاده شده یا می خواهد استفاده شود؟ چرم ماده ای است که باید در شناخت آن متبحر باشید در غیر این صورت شما به مشکل خواهید خورد.

استفاده از چرم در محصولاتی متفاوت …

چرم در محصولاتی مانند: ((کیف، کفش، لباس، کلاه و …)) استفاده میشود. چرم بیشتر در پوشاک استفاده می شود؛ اما گاهی اوقات برای وسایل تزئینی در منازل و دفاتر کار هم استفاده می شود که آنها هم طرفداران خود را دارا هستند. چرم هر کدام از این محصول ها می تواند مصنوعی یا طبیعی باشد، پس سلیقه و پولی که شخص می خواهد برای محصول خود خرج کند تاثیر زیادی بر جنس چرم آن می گذارد. پس اگر می خواهید در خرید خود با دقت عمل کنید با ما همراه باشید. زیرا در ادامه قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید؛ پس در ادامه با چرم کروکو همراه شوید…

بهترین راه‌حل شناخت چرم طبیعی و مصنوعی

تست های زیادی برای متوجه شدن برای طبیعی یا مصنوعی بودن چرم وجود دارد؛ ولی میخواهیم سریع ترین و کاربردی ترین ها را به شما پیشنهاد بدهیم.

۱_  آتش زدن چرم: از تست آتش زدن قسمتی از محصول، برای پی بردن به  اصل یا تقلبی بودن جنس چرم آن مطمئن شوید؛ این روش تست با  اغلب تست هایی که با آتش زدن انجام می شود فرق می کند. شما نباید در این تست محصول را در فضایی باز بسوزانید. بلکه نیاز است در یک فضای نسبتا بسته مانند زیر یک نیمکت یا میز این تست را انجام دهید. روش انجام این آزمایش به این صورت انجام می شود، که شعله آتشی را به مدت زمان ۵ الی ۱۵ ثانیه در بالای محل قرار گیری محصول نگه میدارید. اگر چرم محصول شما واقعی باشد به صورت آرام و ملایم شروع به آتش گرفتن کرده و بویی همچون شبیه به موی در حال سوختن یا به اصطلاح کز خورده می دهد؛ اما اگر چرم محصول شما مصنوعی و غیر طبیعی باشد به سرعت آتش خواهد گرفت و بویی از خود شبیه به بوی پلاستیک در حال سوختن خواهد داد.

۲_ تست با کاغذ سفید: این تست برای فهمیدن قدرت رنگ چرم محصول است؛ اگر چرم اصل باشد در این تست رنگ نخواهد داد. این تست خیلی ساده ولی کاربردی است. اما این تست چگونه انجام میشود؟ ((یک تکه کاغذ کاملا سفید را بردارید و با فشاری که به بافت ضربه ای وارد نکند به سرعت روی قسمتی از چرم بکشید و اصطکاک یا همان برخوردی ایجاد کنید، در صورتی که چرم محصول شما اصل باشد رنگ چرم دارای ثبات بالایی خواهد بود و کاغذ شما رنگی نمی شود. این تست می تواند به شما کمک بسیاری در شناخت چرم طبیعی بسیار کمک کند.

۳_ ریختن آب بر روی سطح چرم: مقدار خیلی کمی آب را روی محصول بریزید، اگر شاهد جذب شدن یا نشدن آب یا همان رطوبت توسط سطح چرم محصول خود بودید به طبیعی یا مصنوعی بودن آن پی خواهید برد. در صورتی که آب ریخته شده جذب محصول شود، چرم واقعی خواهد بود. اگر چرم محصول انتخابی شما غیر طبیعی باشد، آب ریخته شده روی سطح آن به حالت یک چاله روی محصول شکل می گیرد که به دلیل مصنوعی بودن چرم است؛ چرم های اصل به دلیل اینکه از پوست حیوانات هستند، آب و رطوبت را سریعا جذب میکنند. حال اگر چرم محصول شما واقعی باشد، شما شاهد خواهید بود که سریعا مقدار کمی از آب ریخته شده در طی چند ثانیه توسط سطح چرم جذب خواهد شد.

قیمت کار بیانگر اصلی محصول شما خواهد بود

سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میزان تولید چرم به دلیل بحران های اقتصادی اروپا بسیار پایین آمد و قیمت‌ها تا ۳۰٪ افت داشتند؛ ولی از سال ۲۰۱۲  قیمت‌ها در بازار های جهانی ثابت شد. با رشدی که در سال‌ های بعد از بحران اقتصادی شرکت های چرم با کمک مد های روز داشتند ، توانستند قیمت های اجناس چرمی را به قبل و حتی بالاتر از دوران بحران برسانند.

کلام آخر

قیمت محصول های چرم نشان دهنده کیفیت آنها خواهد بود. همیشه صاحبان چرم محصولات خود را به بهترین شکل تبلیغ می کنند. اگر خرید موفق برای شما مهم تر از بحث مالی قضیه است پس باید بگویم شما توانسته اید در خرید از دیگران یک قدم  جلوتر باشید زیرا شما میتوانید بهترین ها را داشته باشید.در پایان امیدوار هستم شما با خواندن این مطلب در چرم کروکو بتوانید در خرید خود موفق باشید.

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *