بیشتر بدانید

لباسهایی که حرف میزنند| شخصیت شناسی از روی لباس

شخصیت شناسی از روی لباس یکی از ترفند هایی که نمیدانستید.

شما چگونه لباس می پوشید؟! ساده،کلاسیک، شلخته، مد روز یا…؟ هر چه که می‌پوشید و هر سبکی را که برای خودتان انتخاب کرده‌اید؛ میتواند اطلاعاتی را از شخصیت درونی شما به محیط بیرون مخابره کند. در اصل روانشناسان همواره به این موضوع اعتقاد دارند که هر عملی که انجام می‌دهیم برگرفته شده از نوع شخصیت ماست و به همین دلیل هم هست لباسی که انتخاب میکنیم می‌تواند معرف ما برای دنیا باشد. شما حتی می‌توانید با نوع لباس فرد مقابل خود را شناسایی کنید. به هر حال با چرم کروکو در این مطلب همراه شوید تا با مقوله شخصیت شناسی از روی لباس پوشیدن بیشتر آشنا شویم. یادتان باشد که حتما نکات خوبی را در مورد اطرافیاتان خواهید فهمید.

 اگر تک رنگ می پوشید!

روانشناسی لباس عاشقان ست‌های تک رنگ خیلی سخت نیست. درواقع؛ برخی افراد علاقه به پوشیدن لباس‌های تک رنگ دارند. اگر با آن‌ها دم خور باشید می‌بینید که همیشه در هر موقعیتی از لباس‌های تک رنگ استفاده می‌کنند. اگر برای آنها یک لباس طرح دار یا گل گل منگولی هدیه ببرید؛ احتمالا هرگز از آن استفاده نخواهد کرد. تک رنگ پوشان به لباس‌های ساده با رنگ های خنثی علاقه زیادی دارند. معمولا به نظر دیگران اهمیت نمی دهند. اهل مد نیستند و از کارهای گروهی پرهیز می کنند. این افراد اغلب درونگرا هستند.

شخصیت شناسی از روی لباس تک رنگ

کلاسیک پوشان چه افرادی هستند؟ شخصیت شناسی از روی لباس کلاسیک

شخصیت شناسی از روی لباس درباره این افراد چه می گوید؟ فرقی نمی کند در چه دوره ای از مد و فشن زندگی می کنیم. برخی افراد به پوشیدن لباس‌های کلاسیک با رنگ‌های تیره و طرح‌های خال خالی یا مدل‌های خاص راه راه علاقه زیادی دارند. کت شلوار، کلاه، کت دامن از انواع لباس‌هایی است که در کمد این افراد بسیار دیده می‌شود. کلاسیک پوش‌ها از نوعی حس قدرت طلبی برخوردار هستند. آدم‌های ساده‌ای نیستند. نسبت به افراد و اتفاق‌های اطرافشان بدبین و شکاک هستند. کلاسیک پوش‌ها در تصمیم گیری وسواس زیادی به خرج می‌دهند. معمولا عطرهایی می زنند یا از اکسسوری‌هایی استفاده می کنند که حس قدرت آن‌ها را به بیرون مخابره کند.

شخصیت شناسی از روی لباس کلاسیک پوشان بی حاشیه

 سبک لباس های راحت و بدون قانون | شخصیت شناسی از روی لباس شلخته‌ها

همیشه همه آدم‌ها مرتب و شیک پوش نیستند. افرادی که در هر موقعیتی لباس‌های راحتی به تن می کنند هم در جامعه زیاد به چشم می خورد. برای این افراد هماهنگی رنگ‌ها مهم نیست؛ فرقی نمی‌کند که مثلا کفش اسپرت‌شان چقدر به مدل پیراهن رسمی شان می آید. ناهماهنگی در ظاهر این افراد به خوبی نمایان است. شخصیت شناسی از روی لباس این افراد جالب است! این افراد هدف مشخص و روشنی در زندگی خود ندارند. افراد بی نظم و قانون گریزی هستند؛ و در کل نمی توانند به سادگی اعتماد دیگران را به سمت خود جلب کنند.

شخصیت شناسی از روی لباس شلخته های بی قانون

روانشناسی لباس‌های چسبان و کوتاه

پوشیدن انواع لباس‌ها در موقعیت های مختلف یک امر عادی است. اما برخی افراد به صورت وسواس گونه همیشه از لباس های بدن نما و کوتاه استفاده می کنند. موضوعی که در شخصیت شناسی از روی لباس برای این افراد صادق است؛ تاکید بر نوعی نیاز عاطفی و روانی است که به خوبی برآورده نشده است. این افراد تمرکز خود را از روی درونشان برداشته اند؛ و بیش از اندازه به ظاهر خود اهمیت می دهند.

لباس چسبان یکی از بهترین راه ها برای روانشناسی لباست است.

روانشناسی لباس برند پوش‌ها

شاید در اطراف شما هم افرادی باشند که به پوشیدن لباس های مارک معروف هستند. این افراد هر جا می نشینند از برند پوشی خودشان تعریف و تمجید می کنند. نمی توانند یک لباس را بدون مارک و بدون اینکه پول زیادی بابت آن پرداخت کرده باشند به تن کنند. این افراد انسان هایی هستند که فاقد اعتماد به نفس اند. برای رسیدن به نوعی عزت درونی به برند و مارک های مختلف متوسل شده اند. دقت کنید که این افراد لزوما پولدار و مرفه نیستند. برند پوشی به این روش در نظر دیگران محبوبیت چندانی ندارد. اطرافیان بیشتر آنها را انسانی مادی و وابسته تلقی می کنند.

روانشناسی لباس برند پوش های ایده ال گرا

شخصیت شناسی از روی لباس رسمی پوش ها

وقتی در یک میهمانی صمیمانه دعوت شده اید شاید تعجب کنید که برخی افراد دست از لباس های رسمی شان بر نمی دارند می خواهند همیشه و همه جا رسمی، شیک و اتوکشیده باشند. این افراد همیشه محدود هستند تمام رفتارها و عادت هایشان در یک چارچوب مشخص تعریف شده است. آنگونه که شخصیت شناسی از روی لباس می گوید زندگی این افراد فاقد خلاقیت و هیجان است.

هر چیزی به جز مد

بعضی از افراد هر چه ببینند می پوشند جز آن چیزی که مد شده است! این افراد همیشه دست روی گزینه هایی می گذارند که دقیقاً مخالف مدروز باشد. شاید از لباس های از مد افتاده قدیمی که گاهی تن این افراد می بینید شگفت زده شوید. از لحاظ روانشناسی این افراد نمی توانند جایگاه اجتماعی خوبی داشته باشند. ارتباط با آنها دشوار است. این افراد روحیه ناسازگاری دارند و معمولا از قوانین تخطی می کنند.

نکته پایانی

فکر کنم به حد کافی قانع شده باشید که سلیقه ی ما گویای شخصیتمان هست پس رو انتخاب لباس هایتان وسواس کافی را داشته باشید. یادتان باشد ه چرم کوکو امیدوار است با خواندن این مطلب با دقت بیشتری لباس های خود را انتخاب کنید. وقتی لباس ها هم حرف می زنند، پس باید حساسیت بیشتری به خرج داد. حواسمان باشد شخصیت شناسی از روی لباس  چقدر در نظر دیگران نسبت به شناخت ما اهمیت دارد. و چقدر ما میتوانیم اطرافیانمان را بشناسیم و با آن ها ارتباط بهتری بگیریم.