لباس مردانه

راهنمای ست انواع تیشرت و شلوار مردانه در تیپ های مختلف

رفع چالش ست تی شرت و شلوار مردانه

تیشرت‌ جز یکی از محبوب‌ترین لباس‌های مردانه محسوب می‌شود. مدت‌هاست که این لباس راحت به جایگزین خوبی به جای پیراهن در موقعیت و مکان‌های مختلف برای آقایان تبدیل شده است. تی شرت ها را می توان در موقعیت های روزمره و گشت و گذارهای خیابانی پوشید. این لباس‌ها محدود به سن و سال نمی‌شود؛ از یک نوجوان ۱۴ ساله تا یک پیرمرد می تواند از این پوشش مناسب استفاده کنند. البته شاید یکی از چالش های ما همواره، ست تیشرت و شلوار مردانه باشد. یکی از چالش هایی که تمامی افراد در سنین مختلف با آن دست و پنجه نرم میکنند. اما نگران نباشید چرا كه شما با خیال راحت با هر شلواری میتوانید آن‌ها را ست کنید. یک جورهایی این مدل لباس پرطرفدار استایل زیبا و جوان پسندی به آقایان می‌دهد؛ البته به شرطی که با اصول ست کردن آن آشنا باشید. مجله کروکو در این مطلب به شما کمک می کند با انواع تیشرت و راهنمای ست کردن آن آشنایی لازم را پیدا کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

 

تیشرت مردانه چیست؟ اصلا تیشرت یعنی چی؟

ماهیت و اصلیت تی شرت انگلیسی است. در واقع بهتر است بگوییم که تیشرت گرفته شده از کلمه انگلیسی است (ترکیب حرف T و كلمه shirt به معني پیراهن مردانه). این نام محبوب به نوعی لباس ساده جلو بسته اطلاق می شود. تیشرت ها عموما به عنوان یک لباس راحت و روزانه شناخته می شوند، دکمه ندارند و آستین کوتاه هستند. البته مدل های تیشرت آستین بلند مردانه هم در بازار وجود دارد و بسیار هم بین افراد محبوب هستند.

 

چند مدل تیشرت مردانه کاربردی

تیشرت جز لباس های اصلی آقایان است. معمولا چیزی زیر آن پوشیده نمی‌شود. جنس تیشرت ها اغلب بدن نما نیست. به عبارت دیگر پارچه های تیشرت به گونه ای انتخاب میشود که بدن افراد از زیر آن نمایان نشود. همچنین تیشرت‌ها به دلیل تفاوتی که در ظاهر افراد دارد؛ به عنوان یکی از لباس های مهم در کمد آقایان در رنگ ها و طرح های متفاوت موجود است.

انواع و نحوه ست تیشرت و شلوار مردانه

همانطور که گفتیم تیشرت ها به دلیل تنوع بالایی که دارند؛ کاربردهای آن ها نیز به همین ترتیب عوض میشود. پس خیالتان راحت باشد محدودیتی برای ست تیشرت و شلوار مردانه ندارید. البته حواستان باشد؛ علاوه بر جنس و رنگ، چیزی که سبک تیشرت ها را از یکدیگر متفاوت می کند نوع یقه آن است. بیشتر آنها یقه گرد هستند البته باید این موضوع را هم بگوییم که یک سری مدل های تیشرت مردانه یقه دار هم وجود دارد. به تیشرت های یقه دار پولوشرت می گویند.

برخی از تیشرت ها جیب دارند و برخی بدون جیب هستند. حتی تولید کنندگان به فصول سرد و خنک سال هم فکر کردند و تیشرت مردانه آستین بلند تولید کردند. نوع یقه یک تیشرت بر استایل فردی اشخاص تاثیر چشمگیری دارد در ادامه به نحوه ست کردن دو مدل پرطرفدار ان میپردازیم و به چالش ست تیشرت و شلوار مردانه برای همیشه پایان میدهیم.

تیشرت مردانه سن و سال نمیشناسد و از کودک تا پیر از آن استفاده میکنند

تیشرت یقه هفت

تیشرت های یقه هفت تطبیق پذیری بالایی دارند. این تیشرت به افراد با فرم اندام و صورت های مختلف همخوانی دارد. تیشرت های یقه هفت، سینه آقایان را مردانه تر و به اصطلاح سینه سپرتر نشان می دهد. همچنین باعث می شود گردن افراد کشیده تر به نظر بیاید؛ به همین دلیل آقایانی که قد کوتاهی دارند با اطمینان خاطر می توانند از این مدل تیشرت ها استفاده کنند. همچنین افراد چاق هم محدودیتی در استفاده از تیشرت های یقه هفت ندارد؛ چون باعث می شود لاغرتر نشان داده شوند.

بعد از فرم بدن افراد برویم به سراغ ست آن با شلوار، یقه هفت از جمله مدل های تیشرت مردانه اسپرت است. پس بهتر است که با آن تیپ اسپرت بزنید. مثلا این مدل تیشرت با شلوارهای جین زاپ دار یا شلوار کتان جذب جلوه‌ی خوبی به شما می‌بخشد.

تیشرت یقه گرد

یکی دیگر از مدل‌های پر طرفدار تیشرت های مردانه مدل یقه گرد می باشد. این تیشرت ها برای آقایان قد بلند گزینه بسیار مناسبی است. اگر نمی‌خواهید مثل تیشرت یقه هفت قسمت سینه شما در در ظاهرتان قسمت کلیدی باشد حتما از این مدل استفاده کنید. این مدل تیشرت با توجه به نوع طراحی‌اش ( تیشرت لاگ، کلاسیک و …) با شلوار های مختلفی ست میشود.

  • اگر تیشرت کلاسیک مردانه میپوشید، شلوار های کتان راسته یا حتی شلوار پارچه ای نمای خوبی به استایلتان میبخشد.
  •  اگر تیشرت لانگ یا تیشرت مردانه طرحدار میپوشید، شلوار جین و شلوار کتان گزینه های مناسب تری برای شما هستند.

ست تیشرت و شلوار مردانه، ستی همراه با راحتی و اسودگی

ست تیشرت و شلوار مردانه، لباسی که حسابی انطباق پذیر است

لبا‎س‌های رسمی مثل کت و شلوار، پیراهن و غیره همان طور که از نامش پیداست مخصوص مراسم ها و موقعیت‌های رسمی است؛ اما تیشرت ها را همه جا می‌توان پوشید. برای همین به عنوان یک لباس تطبیق پذیر که به راحتی در هر موقعیتی شناخته می شود.

تیشرت های غیر رسمی و دوست داشتنی

هرچند تیشرت‌ها را در موقعیت های رسمی می توان پوشید؛ و به راحتی با سایر لباس ها مثل انواع کت ها ست کرد؛ اما این لباس به نوعی لباس غیررسمی بیشتر معروف است. تیشرت‌ها برای استفاده های روزمره گزینه ایده آلی به حساب میآید. مخصوصا اگر در فصل های گرم سال هستید از پوشیدن راحت آن لذت خواهید برد.

موقعیت های کمی رسمی

تیشرت های تک رنگ و ساده برای موقعیت های نیمه رسمی مناسب است. برای موقعیت های کاملا رسمی تیشرت را به تنهایی نپوشید. حتما آن را با کت ست کنید؛ تا ظاهر رسمی‌تری داشته باشید. همانطور که پیش تر هم گفتیم ست تیشرت و شلوار مردانه کتان ایده خوبی برای استایل کردن ان با کت هست.

یک ترکیب نیمه رسمی با ست تیشرت و شلوار مردانه و کت بلیرز

کت بلیزر یکی از مهمترین پوشاک آقایان است که محبوبیت زیادی دارد. اگر برای یک مراسم نیمه رسمی نمی خواهید با کت بلیزر خود پیراهن بپوشید می توانید سراغ تیشرت هایتان بروید. فقط باید دقت کنید که تیشرت انتخابی شما طرح و آرم نداشته باشد. مدل یقه هفت باشد؛ و رنگ آن با کت شما هماهنگ باشد.

انتخاب تیشرت مناسب هنگام خرید

  1. هنگام خرید تیشرت دقت کنید که سر شانه های تیشرت و سرشانه های بدن شما دقیقا بر هم منطبق باشد.
  2. تیشرت خیلی گشاد نباشد و قد آن کوتاه تر از آرنج شما باشد.
  3. قد تیشرت باید اندازه ایده آلی داشته باشد؛ نه خیلی کوتاه و نه خیلی گشاد باشد. به نحوی که شما بتوانید آن را به راحتی درون شلوار خود قرار دهید.

ست کردن تیشرت و شلوار مردانه اصلا کار سختی نیست تنها باید خلاقیت داشته باشید.

نکته آخر

برای انتخاب تیشرت سراغ رنگ های جیغ و تند نروید. تیشرت هایی به رنگ خاکستری، مشکی، آبی تیره، سبز یشمی به راحتی با هر لباسی ست می شود و برای یک استایل ساده و شیک مردانه مناسب است. اصولا رنگ های تیره و خنثی در تیشرت ها همیشه طرفداران بیشتری دارد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که رنگ تیشرت با رنگ پوست شما تطابق لازم را داشته باشد. همچنین دیگر استرس ست تیشرت و شلوار مردانه را نداشته باشید، تیشرت ها انقدر لباس‌های بی دغدغه  ساده ای هستند که با هر استایلی درخشان خواهید بود.

2 دیدگاه در “راهنمای ست انواع تیشرت و شلوار مردانه در تیپ های مختلف

  1. آراز گفت:

    تیشرت فسفری با شلوار جین آبی و کفش اسپرت سفید به نظرتون خوبه ؟

    1. کروکو گفت:

      سلام دوست خوبم
      ست رنگ های جیغ با رنگ های خنثی و پایه خوب هست.
      ترجیحا شلوار رنگ خنثی انتخاب کرده و ابی خیلی پر رنگی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *