اکسسوری زنانه, کیف زنانه

راهنمای خرید کیف لوازم آرایش چرم+روشهای نگهداری

راه و روش های خرید کیف آرایشی چرم.

کیف آرایشی چرم یک اکسسوری جذاب و دوست داشتنی است که هر خانمی حداقل یکی از آنها را روی میز آرایش خود دارد. چیدن لوازم در این کیف ها هیجان خاصی دارد که خانم ها همیشه تجربه کردن آن را دوست دارند. تنوع زیاد کیف‌های آرایشی در طرح و رنگ و جنس باعث شده است؛ دست خانم‌ها با هر سلیقه ای برای انتخاب کیف آرایشی مورد علاقه‎‌شان باز باشد. این نیاز زامنی مطرح شد که متوجه شدیم هر خانمی تعدادی لوازم آرایش کوچک و بزرگ دارد؛ که برای نگهداری از آن ناگزیر به استفاده از کیف لوازم آرایش است. کیف آرایشی انواع و اقسام متعددی دارد. اندازه و طرح و رنگ این کیف ها نیز بسیار متنوع است. چرم کروکو در این مقاله به بررسی کیف لوازم آرایش چرم می پردازد. می خواهیم به شما بگوییم چگونه کیف لوازم آرایش چرم محبوبتان را انتخاب کنید؟!

اگر کیف لوازم آرایش نباشه چی میشه؟

کیف آرایشی چرم، نوعی کیف کوچک و کاربردی است. از این کیف‌ها برای نگهداری لوازم آرایشی مانند رژ لب، کرم پودر، ریمل، لاک و غیره استفاده می‌شود. کیف‌های آرایشی، غالبا زنانه هستند؛ هرچند مدل‌هایی از آن برای استفاده آقایان نیز تولید شده است. البته به کیفی که آقایان استفاده می‌کنند کیف اصلاح و پیرایش می‌گویند. آقایان معمولا لوازمی مثل لوسیون، ریش تراش، انواع اسپری ها، مام، شانه و… در این کبف ‌ها قرار میدهند.

احتمالا اولین مشکلی که در صورت نداشتن یک کیف مخصوص لوازم آرایشی برایتان می افتد؛ پراکندگی لوازم آرایشی است. از بین رفتن لوازم آرایش یکی دیگر از معایب نداشتن چنین کیف های کاربردی است. به هر حال هزینه لوازم آرایش چندان ارزان نیست. بنابراین باید به روش درستی از آن نگهداری کرد. یک کیف لوازم آرایش برای نگهداری از محصولات آرایشی یکی از ضروری ترین اکسسوری های خانم‌های امروزی است.

کیف آرایشی چرم نیاز هر خانمی است که عاشق آرایش است.

انواع کیف لوازم آرایش

 از جنس‌های مختلف پارچه، کتان، برزنت، چرم، پلاستیک و… برای تهیه انواع کیف لوازم آرایش استفاده می‌شود. هر کدام از این جنس‌ها معایب و مزایای خاص خودش را دارد. قیمت هرکدام از کیف‌های لوازم آرایشی نیز بنا بر کیفیت آن با یکدیگر متفاوت است. هرچند کاربرد کیف‌های آرایشی تقریبا یکسان است اما مدل های آن بسیار متنوع است.

بعضی از کیف‌های آرایشی برای حمل بهتر دارای یک بندکوچک است در برخی از این کیف‌ها در پشت کار، جیب کوچکی برای لوازم کوچک و ضروری تعبیه شده است.همچنان با کروکو همراه شوید تا ببینیم چرا چرم محبوب‌ترین مدل کیف آرایشی چرم است؟! البته قبل از شناخت انواع کیف آرایشی چرمی بهتر است که انواع چرم و دباغی‌های آن را بشناسیم.

از  تولید چرم تا طراحی کیف آرایشی

چرم از دباغی پوست حیوانات به دست می آید. در این فرایند پوست فسادپذیر حیواناتی نظیر گاو، گوسفند و غیره طی مراحل مختلفی به یک ماده طبیعی غیرقابل فساد به نام چرم تبدیل می‌شود. ضخامت و مقاومت چرم ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین هر چرم کاربرد خاصی دارد. از برخی چرم ها تنها برای پوشاک استفاده می‌شود. برخی چرم ها نیز برای تهیه انواع کیف های دستی، کیف لوازم آرایشی، کمربند و سایر اکسسوری ها مناسب است.

چند نوع چرم می شناسید؟

کیف آرایشی چرم همان طور که از نامش پیداست از پارچه چرم به دست می آید. چرم انواع و اقسام مختلفی دارد. در یکی از انواع دسته بندی ها، چرم به سه دسته چرم سبک، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین تقسیم می‌شوند.

  • چرم سنگین: چرم سنگین از پوست حیواناتی مثل گاو، گاومیش، شتر و گوساله به دست می‌آید. ویژگی اصلی چرم سنگین دوام و مقاومت بالای آن است؛ به همین دلیل از این چرم بیشتر در صنعت تولید زیره و رویه کفش، زین اسب و … استفاده می‌شود.
  • چرم نیمه سنگین: چرم نیمه سنگین از پوست حیواناتی مثل کروکودیل، تمساح، شترمرغ و غیره به دست می‌آید. این چرم ها بسیار گران هستند و به دلیل بافت خاص آن بیشتر استفاده های تزیینی دارند.
  • چرم سبک: چرم سبک از پوست حیواناتی مثل گوسفند، بز و بره تولید می‌شود. ظرافت این چرم ها باعث شده تا از آن بیشتر در صنعت پوشاک و تولید اکسسوری هایی مثل دستکش استفاده شود.

 

کیف آرایشی چرم انواع و اقسام متعددی دارد که درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 کیف لوازم آرایش چرم چیست؟

 از میان تنوع دنیای رنگارنگ کیف‌های لوازم آرایشی، کیف چرم خاص‌ترین جنس می‌باشد. بطور کلی چرم همیشه محبوب است و طرفداران زیادی دارد؛ فرقی نمی‌کند کیف، پالتو، کفش یا هر چیز دیگری که از چرم به دست آمده باشد، برای همه یک محصول جذاب و خواستنی است. کیف لوازم آرایش چرم هم جذابیت خاصی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

 چرا جنس چرم این همه محبوب است؟

 اولین ویژگی که پای جنس چرم را به دل همه باز کرده، کیفیت آن است. چرم ماندگاری بالایی دارد، زود شکسته خراب و یا فرسوده نمی شود و مدت زمان زیادی در کنار شما خواهد ماند؛ بنابراین می‌توانید از کیف لوازم آرایش چرم مطمئن باشید که دوست خوبی برای شما خواهد بود. دلیل دوم محبوبیت جنس چرم زیبایی آن است که جلوه ی بی نظیری به کیف‌های زنانه از جمله کیف‌های آرایشی می‌دهد.

کدام چرم، برای کیف لوازم آرایش بهتر است؟

پیش‌تر انواع چرم را توضیح دادیم  و به خوبی می‌دانیم که چرم انواع کیف‌ها، از دباغی پوست حیواناتی مثل گاو، گوساله و … به دست می آید. ساختار و بافت این چرم‌ها بسیار فشرده و در عین حال نرم و انعطاف پذیر است. این ویژگی باعث‌‌‌ می‌شود تا کیف‌های لوازم آرایشی چرم مقاومت خوبی داشته باشند. علاوه بر کیف، کفش و پوشاک‌هایی مثل کاپشن، کمربند، دستکش و پالتو نیز با این چرم ساخته‌‌‌ می‌شود.

کیفی که می توانید به عزیزانتان هدیه بدهید!

اگر می‌خواهید به یک دوست صمیمی یا همکلاسی‌تان هدیه کوچکی بدهید انتخاب کیف لوازم آرایش چرم گزینه ایده‌آلی است. می‌توانید مطمئن باشید که هدیه شما یک وسیله کاربردی برای طرف مقابلتان است و هیچوقت در یک گوشه از اتاقش خاک نمی‌خورد. کیف آرایش چرم، می‌تواند یک هدیه دوست داشتنی و مقرون به صرفه باشد. مطمئن باشید، هیچکس از کیف شکیل چرم خوش دست و جادار بدش نمی‌آید؛ حتی اگر بداند شما هزینه زیادی برای آن پرداخت نکرده اید.

 چند نکته برای خرید کیف لوازم آرایش

 حالا که این کیف محبوب و با کیفیت را انتخاب کرده اید؛ به چند نکته برای خرید آن دقت کنید.

  1. دقت کنید که کیف لوازم آرایش چرمی که می‌خرید از چرم طبیعی یا چرم مصنوعی تولید شده است. چرم طبیعی مشخصات بارزی دارد؛ می‌توانید کیفیت آن را از طریق بو، لمس چرم یا با توجه به رخ چرم به راحتی تشخیص دهید.
  2. کیف های لوازم آرایشی که با چرم مصنوعی ساخته شده اند قیمت ارزان‌تری نسبت به کیف های لوازم آرایشی چرم طبیعی دارد.
  3. معمولا کیف لوازم آرایش چرم به وسیله زیپ باز و بسته می‌شود؛ بنابراین دقت کنید که زیپ‌های کیف لوازم آرایش از کیفیت لازم برخوردار باشد. باید حواستان باشد که زیپ بیش از از اندازه سفت نباشد و به راحتی باز و بسته شود. هر چقدر هم که جنس کیف لوازم آرایش شما درجه یک باشد؛ وقتی زیپ ضعیفی داشته باشد نمی‌توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.
  4. حجم لوازم آرایشتان را نیز در نظر بگیرید؛ و بر اساس آن، ابعاد کیفی که می خواهید بخرید را انتخاب کنید. اگر قرار است کیف لوازم آرایش‌تان را در کیف دستی یا کوله‌ پشتی حمل کنید، نمونه‌های ساده و کوچک‌تر آن برای شما مناسب است.
  5. به آستر کیف لوازم آرایش چرم خود دقت کنید که جنس مرغوبی داشته باشد. در کیف‌های لوازم آرایشی چرم کامل، آستر و رویه کیف هر دو از چرم تولید شده است. هر چه آستر داخلی کیف تیره‌تر باشد، دیرتر بر اثر برخورد مواد آرایشی چرک می شود.

خرید کیف آریشی چرم یکی از لذت بخش ترین خرید های بنوان است.

از  کیف آرایش خود این گونه مراقبت کنید

درست است که جنس چرم همیشه جز مرغوب‌ترین‌هاست؛ اما نیاز به نگهداری درست و اصولی شما نیز دارد. اگر می‌خواهید کیف‌تان را حالا حالاها در کنار خود داشته باشید؛ روش‌های نگهداری از آن را نیز باید جدی بگیرید.

  1.  با دست چرب یا مرطوب یا کرمی، کیف خود را لمس نکنید.
  2.   در صورت هرگونه آلودگی یا لکه آن را به سرعت تمیز کنید. بهترین تمیز کننده‌ها برای کیف های چرمی اسپری های مخصوص چرم است؛ که در همه فروشگاه ها پیدا می‌شود.
  3. کیف های چرمی خود را در معرض مستقیم نور آفتاب و یا رطوبت قرار ندهید.
  4. در صورتی که می خواهید به مدت طولانی کیف چرم خود را کنار بگذارید؛ درون آن را با مقداری پارچه یا کاغذ پر کنید. این کار به حفظ فرم و شکل کیف شما کمک می کند.

 شستن کیف لوازم آرایشی چرم

در صورتی که سطح بیرونی کیف لوازم آرایش چرم شما آلوده شد؛ تمیز کردن آن بسیار ساده است. می‌توانید یکی از این دو روش را امتحان کنید:

  1. کافی است چند قطره مایع صابون یا شامپو را در مقداری آب گرم بریزید و حل کنید. سپس یک پارچه نخی را در این محلول بزنید و روی سطح کیف خود بکشید. به همین راحتی کیف چرم شما مانند روز اولش تمیز و براق می‌شود. اگرداخل کیف هم آلوده است یاید اجازه دهید کیف حدود یک ساعت در مایع استراحت کند. سپس می توانید آن را بشویید و اجازه دهید در معرض هوای آزاد خشک شود.
  2. اگر کمی سرکه در خانه دارید دیگر نگران لکه‌‌‌های کثیف کیف محبوب چرم‌تان نباشید. ابتدا آب و سرکه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. با دستمالی که به این محلول آغشته می‌کنید روی تمام نقاط کیف از جمله لکه‌‌ها بمالید. مانند روش قبل برای رفع آلودگی درون کیف می توانید حدود یک ساعت آن را در محلول استراحت بدهید.

پایان

کیف لوازم آرایش هرچند یک اکسسوری خیلی کوچک است که در استایل خانم ها نقشی ندارد اما دقت به معیارهای انتخاب یک کیف ایده آل به شما کمک می کند پول خود را درست هزینه کنید؛ هر بار بخاطر خریدن کیف لوازم آرایش به زحمت نیفتید و وقتتان را هدر ندهید. در پایان چرم کروکو از شما دعوت می کند از انواع کیف لوازم آرایش چرم کروکو در سایت فروشگاه اینترنتی این برند محبوب بازدید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *