لباس مردانه

راهنمای جامع کاپشن چرم؛ از انتخاب تا خرید

توجه: عکس‌های این مقاله صرفا جهت ایده است و در فروشگاه کروکو به فروش نمیرسد.

کاپشن یکی از اصلی ترین اجزا کمد لباس های مردانه است. حال با هر سن و سال و هر سبک پوششی که دارید، حتما سعی کنید یک کت چرم و یا کاپشن چرم را در بین کمد لباس های خود داشته باشید. کاپشن های چرم از جمله لباس های کاربردی هستند که هیچگاه تاریخ مصرف خاصی ندارند، هیچ وقت دِمده نشده و همیشه شیک به نظر می رسند. کاپشن های با جنس چرم طبیعی، بسیار با دوام و با کیفیت بوده و به همین علت معمولا گرانقیمت تر از سایر مدل ها هستند؛ که البته این موضوع باعث حساسیت بیشتر در انتخاب و خرید خواهد شد.
البته در این بین طراحان و تولید کنندگان محصولات چرمی، به دلیل اینکه سهم فروش بیشتری را در بازار پوشاک مردانه داشته باشند، مدل ها و سبک های جدیدی از این کاپشن های چرمی را با نیاز بازار وفق داده و با قیمت مناسب تر عرضه کرده اند تا برای همگان در دسترس باشد. 
یک کت و یا کاپشن چرم تنها در صورتی می‌تواند بیشترین کارایی را  داشته باشد که به درستی انتخاب شود. پس شما به راهنمای جامع کاپشن چرم برای انتخاب تا خرید نیاز دارید! در ادامه برای انتخاب مناسب ترین کاپشن چرم، همراه چرم کروکو باشید.

چطور یک کاپشن مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب و خرید یک کاپشن مناسب، در اولین مرحله باید مدل های نزدیک به سبک استایل و سلیقه خود را انتخاب کنید و با توجه به جنس و کیفیت، قیمت مناسب را پیدا کنید. سپس با توجه به سایز ، حتما کاپشن را پوشیده و امتحان کنید و در نهایت برای انتخاب رنگ تصمیم بگیرید. البته به علت نوسانات نرخ ارز در کشور ما، این محصولات قیمت ثابتی ندارند.

جنس چرم انتخابی:جنس چرم طبیعی انواع مختلفی دارد. چرم بره، گوساله، گوسفند، بز، گاو، بوفالو، بز کوهی، چرم جیر و چرم گوزن آفریقایی که بیشترین استفاده را در تهیه محصولات چرمی دارند؛ از چرم حیوانات کم نظیر مانند تمساح، مار و ماهی هم میتوان برای تولید کاپشن استفاده نمود.چرم های مصنوعی نیز با استفاده از مواد شیمیایی، رنگ و پوشش پلاستیکی ساخته می شوند و معمولا نسبت به کیفیت و ماندگاری چرم طبیعی، دوام زیادی  ندارند.

سایز: اندازه کاپشن باید متناسب با شکل اندام شما باشد.برای انتخاب یک کاپشن با سایز مناسب، توصیه می شود که براساس اندازه های زیر عمل کنید. “۱-طول سر شانه یعنی فاصله دو سر شانه تا هم ۲-قد نیم تنه ۳-دور کمر ۴-بلندای آستین” اگر در هنگام پرو کاپشن، در ضمن راحتی و فیت بودن به اصطلاح تنخور خوبی داشت، انتخاب درستی داشته اید.

دوخت و زیپ: دوخت و زیپ در کاپشن های چرم، اولین بخشی است که تمیزی و یا ایراد کار را نشان می دهد. بخش‌های پایینی و درزی باید دارای دوخت یکنواخت و مرتبی باشند چرا که در صورت خرابی باعث ورود جریای هوای سرد خواهند شد. ترجیحا نوع زیپ انتخابی نیز از نوع دندانه درشت و و روان باشد.

چه رنگی انتخاب کنیم؟مزیت انتخاب رنگ‌های تیره و مشکی سهولت در هماهنگی رنگ کیف، کفش و یا کمربند است؛ همچنین اگر قصد دارید با پیراهن های به رنگ روشن و پاستلی ست کنید، کار راحت‌تری خواهید داشت. ست کردن این رنگ ها در کنار  شلوار جین آبی رنگ، نیم بوت و یا کفش مردانه های رنگ روشن نیز، استایل شیک و متفاوتی را از شما خواهد ساخت. 

انواع مدل ها کاپشن چرم 

کاپشن های کلاسیک: دارای ظاهر و استایل رسمی و مجلسی تری هستند و با دو جیب دوخته شده، برروی قسمت سینه و سرشانه ها، طراحی ویژه ای دارند.

کاپشن موتورسواری:این دسته از کاپشن ها طراحی متفاوت تری دارند. در مقایسه با مدل های دیگر کوتاه تر هستند و در قسمت سرآستین و یقه دارای جیب و زیپ های زینتی هستند که بر زیبایی و جلوه لباس افزوده می شود.

کاپشن خلبانی:و اما کاپشن چرم خلبانی که اندازه ی بلندتری داشته و قد آن تا قسمت کمر می باشد، لبه ی آستین ها نیز کشباف است؛ این مدل کاپشن اولین بار در جنگ جهانی اول برای خلبانان آمریکایی  که نیاز به کاپشنی گرم و با کیفیت داشتند، طراحی شد.

در نهایت خرید کاپشن چرم مردانه را میتوان به چشم یک سرمایه‌گذاری در کمد لباس‌ها دید، که برای انتخاب تا خرید نیاز به راهنمای جامع و کاملی، دارد.


تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *