اکسسوری زنانه, اکسسوری مردانه

انواع دستکش زمستانی را بشناسید

با شناخت انواع دستکش زمستانی بهترین را برای خود انتخاب کنید

اگر بدانید که با پوشیدن یکی از انواع دستکش زمستانی استایل شما ازاین‌رو به آن رو خواهد شد، از پوشیدن آن امتناع می‌کنید؟ قطعاً نه؛ مگر آن که از گرمای زیاد دستکش‌های زمستانی فراری باشید یا این دستکش‌ها را محدودیتی برای حرکت انگشتان خود بدانید. اگر این‌طور فکر می‌کنید تنها در صورتی برای پوشیدن دستکش‌های زمستانی قانع خواهید شد که انواع دستکش‌ها را بشناسید و از میان آن‌ها بهترین را متناسب باسلیقه خود انتخاب کنید. کروکو شما را در این مسیر کمک می‌کند؛ پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

انواع دستکش زمستانی باتوجه‌به طراحی آن‌ها

زمانی که صحبت از دستکش چرم می‌شود، در ذهن همه ما تصویر دستکش‌های معمولی چرمی نقش می‌بندد. دستکش‌هایی که غلاف‌های جداگانه برای هر انگشت دارند. اما جالب است بدانید که دو نوع متفاوت دیگر از دستکش‌های چرمی در بازار وجود دارند که شاید خیلی‌ها با طراحی و کاراییشان آشنا نباشند. بیایید نگاهی به این دو نوع غیررایج بیندازیم.

  • دستکش‌هایی که همه انگشتان در یک غلاف و انگشت شست در غلافی جداگانه قرار دارد.
  • نوع دیگری از دستکش‌ها وجود دارد که دهانه‌ای بزرگ برای تمام انگشتان دست دارد؛ از جمله انگشت شست.

احتمالاً انواع دستکش زمستانی را یکی از طراحی‌های صنعت مد می‌دانید، اما واقعیت این است که انسان‌های باستان نیز از دستکش استفاده می‌کردند.

تاریخچه دستکش

احتمالاً دستکش را یکی از طراحی‌های صنعت مد می‌دانید، اما واقعیت این است که انسان‌های باستان نیز از دستکش استفاده می‌کردند. تعجب نکنید؛ اگر نگاهی به داستان‌های تاریخ هرودوت بیندازید، اسم دستکش رو چند جای آن می‌بینید. مخصوصاً آن داستانی که لئوتیدس را به دلیل دریافت دستکش پر از نقره به‌عنوان رشوه مجرم شناختند. این ماجرا برای ۴۴۰ سال قبل از میلاد است که به‌خوبی قدمت دستکش‌های امروزی را نشان می‌دهد. به‌مرورزمان دستکش‌ها پا به عرصه نظامی گذاشتند. در قرون‌وسطی سربازان و شوالیه‌ها از دستکش به‌عنوان دفاعی در برابر ابزارهای تیز استفاده می‌کردند.

سپس این پوشش جذاب موردتوجه خانواده‌های سلطنتی قرار گرفت. در این زمان با گل‌دوزی جواهرات بر دستکش آن را به پوششی سلطنتی تبدیل کردند. این ماجرا سرآغاز پا گذاشتن دستکش‌ها به عرصه مد بود؛ به‌گونه‌ای که در اواسط قرن سیزدهم بسیاری از خانم‌ها از دستکش به‌عنوان پوشش زینتی استفاده می‌کردند. این دستکش‌ها از پارچه‌های نازک و ابریشمی دوخته شده بودند که حتی بازوی خانم‌ها را نیز می‌پوشاندند. پس از آن، در قرن شانزدهم دستکش‌ها به اوج محبوبیت رسیدند؛ زمانی که ملکه الیزابت اول جلوی میهمانان دستکش‌های تزئین‌شده‌اش را پوشید و سپس با درآوردن آنها دستان زنانه‌اش را به نمایش گذاشت.

همین نقطه بود که دستکش را به یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های هر استایلی تبدیل کرد. محبوبیت این پوشش به‌اندازه‌ای بود که دستکش‌ها با ظاهرهای متنوع و البته جذاب متناسب با استایل‌های متفاوت به بازار وارد شدند.

انواع دستکش زمستانی را بشناسید

رسالت دستکش‌ها محافظت از دستان شما است؛ حال می‌خواهد محافظت در برابر سرما باشد یا مراقبت در برابر آسیب‌های دیگر. اما به طور معمول همه ما در روزهای سرد زمستانی به دستکش نیاز داریم. ازآنجایی‌که این پوشش به یکی از پایه‌های ثابت استایل‌های زمستانی تبدیل شده است، مدل‌های متنوعی از آن‌ها به بازار عرضه می‌شود. این شما هستید که باتوجه‌به سلیقه خود، میزان گرمایش دستکش‌ها و البته شرایط و موقعیتی که می‌خواهید آن‌ها را دست کنید، یکی از این مدل‌ها را انتخاب می‌کنید. بیایید با یکدیگر نگاهی به دستکش‌های زمستانی بیندازیم.

دستکش‌های ابریشمی انتخابی مناسب برای استایل‌های رسمی و شیک در روزهای نه چندان سرد زمستان است.

دستکش‌های ابریشمی

در میان تمام الیاف طبیعی ابریشم یکی از بهترین عایق‌ها در برابر سرما محسوب می‌شود. دستکش‌های ابریشمی به‌تنهایی استایل شما را به سلطنتی‌ترین و باشکوه‌ترین حالت ممکن تبدیل می‌کنند. اگرچه این دستکش‌ها به‌عنوان اکسسوری استفاده می‌شود، اما تا حدودی نیز دستان شما را گرم نگه می‌دارند، اما فقط تا حدودی! معمولاً در روزهای سرد زمستانی این دستکش‌ها را زیر دستکش‌های پشمی و ضخیم می‌پوشند. تنها دلیل این امر این است که ابریشم از لطافت دست محافظت خواهد کرد. جالب است بدانید که این دستکش‌ها به‌مرورزمان علائم پیری روی دست را نیز کاهش می‌دهد. به‌طورکلی می‌توان گفت از این دستکش‌ها باهدف به‌رخ‌کشیدن ظرافت انگشتان دست به‌خصوص در روزهای نه‌چندان سرد زمستانی استفاده می‌شود.

البته همان‌طور که گفتیم این دستکش‌ها کارایی خود را در روزهای سرد زمستانی نیز از دست نمی‌دهند. کافی است آن‌ها را زیر دستکش‌های دیگر خود بپوشید که دستانتان گرم‌تر و البته لطیف‌تر بماند.

دستکش‌های بدون انگشت چرمی و بافت

بسیاری از افراد را می‌بینیم که هیچ علاقه‌ای به دستکش ندارند؛ زیرا دستکش انجام برخی از کارها را دشوار می‌کند. معمولاً این افراد ترجیح می‌دهند دستانشان از سرما یخ بزند، اما کارهایشان را با دستان خود به‌راحتی انجام دهند. دستکش‌های بدون انگشت بهترین گزینه برای این افراد است که نه‌تنها از دست‌ها در برابر سرما محافظت می‌کند، بلکه با نپوشاندن نوک انگشتان آزادی عمل آن‌ها را نیز نمی‌گیرد. همین امر سبب شده است که بسیاری از افراد دستکش‌های بافت بدون انگشت را به انواع دستکش‌های زمستانی ترجیح دهند.

 

دستکش‌های بدون انگشت چرمی و بافت یکی از انواع دستکش زمستانی است که مدل‌های چرمی آن را با عنوان دستکش چرم مخصوص رانندگی نیز می‌شناسند.

 

البته این دستکش‌ها در جنس‌های مختلف استایل شما را زیبا و خاص خواهند کرد؛ از چرم گرفته تا بافت. مدل‌های چرم این دستکش‌ها را معمولا به عنوان دستکش چرم مخصوص رانندگی نیز می‌شناسند؛ همان دستکش‌هایی که رانندگان حرفه‌ای به دست می‌کنند. به هرحال این شما هستید که باتوجه‌به نوع استایل خود باید یکی از انواع دستکش زمستانی بدون انگشت را برای محافظت از دستانتان انتخاب کنید.

دستکش‌های مخملی

دستکش‌های مخملی با قابلیت کشش‌پذیری و تنفس‌پذیری به یکی از محبوب‌ترین‌ها در میان انواع دستکش‌های زمستانی تبدیل شده‌اند. درواقع می‌توان ادعا کرد که این دستکش‌ها یکی از شیک‌ترین اکسسوری‌های زمستانی هستند. دستکش‌های مخملی گزینه ایده‌آلی در کنار لباس‌ها و پیراهن‌های مجلسی هستند. زیرا ظاهر لباس شما را بسیار شیک نشان می‌دهند.

گرمکن مچ

شاید تابه‌حال نام گرمکن مچ را نشنیده باشید، اما قطعاً زیاد این نوع دستکش‌های بافت را دیده‌اید. این دستکش‌ها کف دستان شما را به همراه مچ و حتی کمی بالاتر از مچ گرم نگه می‌دارد. شاید به همین دلیل است که از آن به‌عنوان گرمکن مچ نام می‌برند.

 

گرمکن مچ یکی از انواع دستکش زمستانی است که محبوبیت زیادی در میان جوانان دارد.

 

اگرچه این دستکش‌ها در میان انواع دستکش‌های زمستانی ظاهری ساده دارند، اما بسیار دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند. آنچه این دستکش‌ها را محبوب کرده، ست شدن راحت آن با استایل‌های مختلف است؛ از ست‌های ساده با شلوار جین گرفته تا لباس‌های فانتزی. این دستکش‌ها انتخاب مناسبی برای روزهای نه‌چندان سرد زمستانی هستند. با این دستکش‌ها دستان شما در برابر نسیم ملایم زمستانی محافظت خواهد شد.

انواع دستکش زمستانی چرمی

هیچ چیزی در استایل افراد جذاب‌تر از یک جفت دستکش چرمی نیست. اگر از طرف‌داران چرم باشید، احتمالاً زمستان‌ها را بهترین زمان برای به‌رخ‌کشیدن دستکش‌های چرمی جذاب خود می‌دانید. یادتان باشد چرم هیچگاه شما را ناامید نخواهد کرد و دستکش‌های چرمی نیز به‌تنهایی جذابیتی چشمگیر برای استایل زمستانی شما به ارمغان می‌آورند. نه‌تنها لمس دستکش‌های چرمی، بلکه گرمای شگفت‌انگیز آن نیز در روزهای سرد زمستانی حس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد؛ بنابراین در انتخاب و خرید دستکش‌های زمستانی چرمی لحظه‌ای تردید نداشته باشید.

دستکش‌های چرمی دکمه‌دار یکی از انواع دستکش‌های زمستانی است که با هر استایلی جذاب می‌شود.

دستکش‌های چرمی دکمه‌ای

دستکش‌های دکمه‌ای همیشه بهترین انتخاب و البته محبوب‌ترین برای هر استایلی به شمار می‌روند. در قدیم این مدل دستکش‌ها از جنس بافت بودند، اما به‌مرورزمان این مدل جایگاه خوبی در عرصه مد پیدا کرد. ازاین‌رو پای دستکش‌های چرمی دکمه‌دار نیز به بازار باز شد. این روزها بسیاری از افراد این دستکش‌ها را برای تکمیل استایل زمستانی خود انتخاب می‌کنند.

دستکش‌های چرمی خزدار

احتمالاً دستکش‌های چرمی زنانه خزدار را دیده‌اید، اما این مدل دستکش‌ها تنها مختص بانوان نیست. بسیاری از آقایان نیز دستکش‌های خزدار را می‌پسندند. برخلاف آنچه که بسیاری از آقایان و خانم‌ها تصور می‌کنند؛ استایل آقایان با این دستکش‌ها بسیار خاص و جذاب می‌شود. دستکش چرم مردانه جذب با روکشی از خز از دست‌ها به‌خوبی در برابر سرما محافظت کرده و استایل آقایان را نیز درست مانند خانم‌ها خاص و جذاب می‌کند.

دستکش‌های چرمی بهترین گزینه برای تیپ‌های اسپرت و کلاسیک است که استایل شما را زیبا و خاص می‌کند.

چرا دستکش‌های چرمی بخریم؟

اگر همچنان در مورد خرید دستکش‌های چرمی یا بافت تردید دارید، زمان آن رسیده از زاویه‌ای دیگر به این دستکش‌ها نگاه کنید. یکی از چالش‌هایی که همه ما در زمستان تجربه کرده‌ایم، استفاده از گوشی‌های همراه لمسی با دستکش است؛ یا باید سرما را به جان بخریم یا قید کارکردن با گوشی را بیرون از خانه بزنیم. اما ماجرا ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، کافی است که دستکش درستی انتخاب کنید. دستکش‌های چرمی بهترین گزینه برای کار با گوشی‌های لمسی هستند. همان‌طور که می‌دانید این گوشی‌ها با حرارت دست و البته ضربه کار می‌کنند. دستکش‌های چرم چون از پوست حیوانات تولید می‌شوند، به‌راحتی می‌توانند نقش دستان شما را برای گوشی‌های همراه ایفا کنند.

تعجب نکنید؛ این دستکش‌ها با خاصیت گرمایشی به‌راحتی حرارت لازم برای کار با گوشی را فراهم می‌کند. همچنین ضربه‌های ملایم انگشتان دست را نیز به صفحه گوشی انتقال می‌دهد.

جمع‌بندی

حالا که می‌دانید دستکش‌های زمستانی به چه اندازه در ظاهر استایل شما تاثیر دارند، حتما نظرتان در مورد خرید این دستکش‌ها تغییر کرده است. البته اینکه الان با انواع دستکش زمستانی نیز آشنا هستید، در این مورد بی تاثیر نیست. اما یادتان باشد که دستکش‌های چرمی همیشه بهترین انتخاب برای هر استایلی هستند. با دستکش‌های چرمی نه‌تنها از گرمای دستان خود محافظت می‌کنید، بلکه استایل خود را نیز به زیباترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارید. اگر انتخاب شما نیز برای محافظت از دستانتان دستکش‌های چرمی است، سری به فروشگاه چرم کروکو بزنید.

کروکو باهدف ارائه محصولاتی خاص، خلاقانه و البته باکیفیت جایگاه خوبی در میان علاقه‌مندان به چرم دارد. در فروشگاه‌های کروکو مدل‌های متنوعی از انواع دستکش زمستانی چرمی مشاهده می‌کنید که سلیقه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. به فروشگاه‌های ما سری بزنید و در میان تنوع بالای دستکش‌ها یکی را مطابق با سلیقه و استایل خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *