کفش زنانه, کفش مردانه

چکار کنیم که گرمای تابستان باعث بو گرفتن پا در کفش چرم نشود؟

کم کم داریم به فصل زیبای تابستان نزدیک می‌شویم. این فصل بسیار گرم است و آفتاب به سمت سوزناک می‌رود، به قدری که گاهی اوقات از شدت گرما و از ترس عرق کردن در خانه می‌مانیم یا حتی جرات نمی‌کنیم از محل زندگی بیرون بیایم. اما همیشه که نمی‌شود از گرما فرار کرد و به دلیل مشکلاتی که فصل تابستان دارد خود را در خانه حبس کنیم. به این منظور برخی نمی‌توانند یا به هر دلیلی دوست ندارند کفش صندل در تابستان بپوشند، یا دچار پا درد و کمر درد می‌شوند یا علاقه‌ای به پوشیدن کفش رو باز ندارند. پس یکی از دلایل داستفاده از کتانی چرمی همین است. کتانی چرم یکی از زیبا‌ترین و جذاب‌ترین کفش‌هایی است که طرفداران خود را دارند. هم خانم‌ها هم آقایان از این کفش در محیط‌های کاری استفاده می‌کنند. کتانی چرم معمولا خیلی راحت است اما یک مشکل بزرگ دارد و آن هم بو دار شدن پاها است. به همین دلیل هم هست که باید به دنبال راهی برای جلوگیری از بو گرفتن پا در کفش چرم باشیم.

در هر صورت نظافت و تمیزی پا حرف اول را در هر جایی می‌زند و هیچکس دوست ندارد او را به عنوان فردی که پایش همیشه بو می‌دهد، بشناسند. اگر شما هم گاهی اوقات دچار این مشکل می‌شوید، توصیه می‌کنیم این مطلب کاربردی و جذاب را از دست ندهید. تنها کافی است چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن این مطلب کنید. در این مقاله به موضوعاتی مثل:

  • راه هایی برای خلاصی از بو گرفتن پا در کفش چرم
  • علت بو گرفتن پا در کفش

استفاده از پارچه نرم در کتانی چرم برای جلوگیری از بو گرفتن پا در کفش

شاید از آن گروه دخترها و پسرهایی هستید که در فصل تابستان به دیل فعالیت‌های زیاد،  پایتان عرق می‌کند و کفش‌تان بو گرفته است. این بو هم مسلما به خودی خود از بین نمی‌رود. برای اینکه از این بوی نامطبوع راحت شوید، توصیه می‌کنیم که یک پارچه نرم و تمیز را در کفش قرار دهید. اجازه دهید این پارچه از شب تا صبح داخل کتانی چرم‌تان باشد. فقط حواستان را صبح در هنگام پوشیدن کفش جمع کنید و این پارچه را قبل از پا زدن، در آورید.پس یادتان باید یکی از راه های مبارزه با بو گرفتن پا در کفش همین است. نکته مهم، اگر کسی به شما گفت روی پارچه جوش شیرین بریزید و بوی بد را خواهد گرفت، بدانید که درست می‌گوید اما این روش مناسب کتانی چرم نیست و خیلی زودتر از آن چه فکرش را بکنید، کفش‌تان را با خشکاندن چرم خراب خواهد کرد.

 

از بین بردن بو با مواد گیاهی یکی از روش های کم خرج برای مبارزه با بو گرفتن پا در کفش

اگر یکی از دغدغه های اصلیتان این موضوع شده است که چگونه خیلی کم خرج چگونه از بو گرفتن پا جلوگیری کنیم؟ باید این نکته را یادآوری کنیم که برخی از افراد از مواد گیاهی برای از بین بردن بوی بد پا و کفش استفاده می‌کنند. به عنوان مثال قرار دادن یک تی بگ چای سیاه به این روند سرعت می‌بخشد. چای سیاه به دلیل داشتن ماده‌ای به نان ناتین، میکروب‌های ایجاد شده در کفش را از بین می‌برد. تنها کافی است این تی بگ را در آب داغ قرار داده، در آورید، بگذارید خنک شود و سپس در داخل کفش قرار دهید. این کار را می‌توانید هر زمان که احساس کردید کفشتان بو گرفته انجام دهید.

همان طور که می‌دانید به دلیل گرمای بیش از حد در فصل تابستان نمی‌توان جلوی عرق کردن پاها را گرفت اما می‌توان از بوی ایجاد شده در کفش رهایی یافت. ماده گیاهی دیگر استفاده از مرکبات است. مرکبات همچون، گریپ فروت و لیمو هستند. می‌توانید این میوه‌های ترش را به صورت تکه تکه برش دهید و آن‌ها را از شب تا صبح در کفش‌ها قرار دهید.

صبح در هنگام نیاز این پوسته‌های میوه را در آورید. مرکبات چون بوی خوبی دارد، فضای درون کتانی چرم را مطبوع می‌کنند. فقط حواستان باشد این مواد بیش از زمان گفته شده در کفش نماند، زیرا باعث خرابی چرم خواهند شد.

قرار دادن کتانی چرم در فضای باز

شاید به صورت نا خودآگاه کفش‌ها را پس از در آوردن در حیاط می‌گذارید اما نمی‌دانید این روش چه فایده‌ای دارد. قرار دادن کتانی زیر نور آفتاب، پس از پوشیدن در یک روز گرم تابستانی، کمک شایانی به مبارزه با بو گرفتن پا در کفش چرم می‌کند. این کار موجب می‌شود تا از رشد باکتری‌ها که بو را افزایش می‌دهند، جلوگیری شود. اگر هم خانه حیاط دار ندارید یا در یک آپارتمان بزرگ زندگی می‌کنید، خیالتان راحت باشد، برای شما هم یک راهکار وجود دارد. حتما یک وسیله گرمایشی در خانه دارید. برای خشک کردن کتانی چرم خیس می‌توان آن را زیر بخاری یا وسیله گرمایشی قرار داد تا کفش خشک شود و از بوی بد جلوگیری گردد.

 

حرف آخر

اگر شما هم از آن گروه افرادی هستند که در فصل گرم سال پایتان عرق می‌کند و کتانی چرم‌تان بو می‌گیرد، اصلا نگران نباشید با استفاده از راهکارهایی که گفته شد، می‌توانید از بو گرفتن پا در کفش چرم جلوگیری کنید. اما نکته مهم چیز دیگری است. درست است که آگاهی از این روش‌ها موثر است، اما خرید یک کتانی چرم با کیفیت بالا حرف اول را می‌زند.

اول از همه باید تمام تلاش خود را در خرید یک جفت کتانی عالی و حسابی بکنید و از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. چرم کروکو یکی از برند‌های مهم چرم در کشور است و طراحی‌های فوق العاده‌ای دارد و همچنین ضامن سلامتی شما است و خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *