کفش زنانه, کفش مردانه

با این روش ها کفش های چرمی کهنه را نو کنید

خرید لوازم چرم نوعی سرمایه گذاری است و همه‌ی ما زمانی که برای خرید یک محصول چرمی هزینه می‌کنیم انتظار داریم مدت زمان زیادی بتوانیم از آن استفاده کنیم اما ممکن است گاهی اوقات برخی دلایل مانند عدم نگهداری صحیح از این محصولات زودتر از آن چه که فکرش را می‌کنیم باعث خراب شدن و یا از دست رفتن زیبایی ظاهری آن‌ها شود، از طرف دیگر برخی از لوازم چرمی نیز به خاطر نوع کاربریشان بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در معرض انواع آلودگی‌ها و عوامل آسیب رسان هستند به همین علت بعد از مدتی دیگر آن ظاهر اولیه را از دست داده و کهنه و به درد نخور به نظر می‌رسند، در این موقعیت‌ها برخی به این فکر می‌افتند که این لوازم چرمی را دور ریخته و آن‌ها را با وسایل نو جایگزین کنند، اما راه حل دیگری نیز وجود دارد پس اگر شما هم از این دسته افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم کمی دست نگه دارید و به تعمیر و نو کردن لوازم چرمی فرسوده و قدیمی خود بیندیشید، در این مطلب قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که به کمک آن‌ها کفش‌های چرمی قدیمی شما مانند روز اول نو، زیبا و قابل استفاده می‌شوند با ما همراه باشید تا این روش‌ها را با هم بررسی کنیم.

نو کردن کفش‌های چرمی کهنه

کفش‌های چرمی پس از استفاده در طول زمان ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند و دچار لک، خراشیدگی و یا فرسودگی می‌شوند با این چند راه حل می‌توانید مشکلات به وجود آمده در کفش چرمی خود را از بین ببرید، توجه داشته باشید که ابتدا بندهای کفش را خارج کرده و با آب و صابون بشویید و سپس مراحل زیر را روی کفش انجام دهید.

از بین بردن آلودگی‌ها و لک‌های ایجاد شده روی کفش

روش اول:

  • یک پیمانه سرکه و یک پیمانه آب سرد را با هم مخلوط کنید.
  • یک دستمال تمیز بردارید و آن را با محلول به دست آمده مرطوب نمایید.
  • دستمال را روی تمام قسمت‌های کفش بکشید تا لک‌ها و سفیدک‌های نمکی تمیز شوند یا محلول را درون یک بطری اسپری‌دار بریزید و روی کفش‌ها اسپری کنید و سپس دستمال را روی کفش بکشید تا همه‌ی لک‌ها از بین برود.
  • پس از اتمام کار اجازه دهید کفش‌ها خشک شوند.

روش دوم:

  • مقداری آب را درون یک ظرف بریزید سپس کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید.
  • یک دستمال نرم تمیز را آغشته به محلول آب و جوش شیرین کرده و روی کفش بکشید تا تمام آلودگی‌ها و لک‌ها از روی کفش تمیز شود.

روش سوم:

  • پوست موز را روی سطح کفش بکشید و سپس با یک دستمال تمیز باقی مانده‌ی ذرات پوست موز را از روی کفش تمیز کنید.

از بین بردن خراش‌های ایجاد شده روی کفش

برای از بین بردن خراش‌های ایجاد شده روی کفش باید از وازلین کمک بگیرید، یک تکه پارچه‌ی تمیز را به وازلین آغشته کنید و روی کفش بکشید با این کار خراش‌های ایجاد شده روی کفش‌های چرمی محو خواهند شد.

 

برق انداختن کفش

پس از تمیز کردن آلودگی و پوشاندن خراشیدگی‌های سطح کفش نوبت به برق انداختن آن‌ها می‌رسد برای برق انداختن کفش‌ها از روش‌ زیر استفاده کنید:

  • یک تکه پنبه‌ی تمیز را به کمی روغن طبیعی ( مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون) آغشته کنید و روی کفش‌ها بکشید تا حسابی برق بیفتند.

تمیز کردن داخل کفش‌ها

با این اقدامات ظاهر کفش‌های چرمی دچار تغییرات جذابی خواهد شد اما فراموش نکنید که داخل کفش‌ها هم پس استفاده‌ی طولانی مدت نیاز به رسیدگی و نظافت دارد تا از بروز بوی ناخوشایند و عفونت در پاها پیشگیری شود، برای نظافت داخل کفش‌ها مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کمی آب داخل یک ظرف آماده کرده و چند قطره آمونیاک داخل آن بریزید.
  • یک دستمال تمیز بردارید و آن را به محلول آماده شده آغشته کنید.
  • داخل کفش را با دستمال مرطوب نمایید.
  • کفش‌ها را در سایه قرار دهید تا خشک شوند.
  • پس از خشک شدن کفش‌ها، داخل آن‌ها را با مقداری جوش شیرین پر کنید ، سپس کفش‌ها را تکان دهید تا جوش شیرین در تمام نقاط کفش به خوبی پخش شود.
  • اجازه دهید کفش‌های پر شده از جوش شیرین به مدت یک شب در همان حالت بماند و صبح روز بعد جوش شیرین را خالی کنید.

سخن پایانی

با ترفندهای ساده‌ای که ارائه شد می‌توانید بدون صرف هزینه‌ی زیاد برای خرید واکس و یا براق‌کننده‌های مخصوص چرم کفش‌های چرمی خود را دوباره نو کنید اما نباید فراموش کنید که اولویت اول برای سالم و نو ماندن کفش‌های چرمی مراقبت و نگهداری دائمی از آن‌ها است، کفش‌ها به طور مداوم در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارند و اگر این آلودگی‌ها در زمانی که باید تمیز نشوند روی هم انباشته شده و موجب خراب شدن چرم رویه می‌شوند همچنین خیس شدن نیز یکی از عوامل فرسودگی کفش‌های چرم است پس خشک کردن کفش‌ها و نگهداری از آن‌ها در محیطی دور از رطوبت نیز می‌تواند به حفظ زیبایی و دوام کفش کمک کند.

1 دیدگاه در “با این روش ها کفش های چرمی کهنه را نو کنید

  1. میلاد گفت:

    سلام درود بی پایان به شما ازمطالب آموزنده شما مچکرم ♥️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *