اکسسوری زنانه

معرفی بهترین شال و روسری های بهاره و تابستانه

شیک پوشی برای خانم های امروزی دیگر یک مسئله بسیار مهم است. انتخاب شال و روسری مناسب تاثیر زیادی روی این شیک پوشی دارد. شال و روسری یکی از اکسسوری های زنانه پرکاربرد در کشور ایران است. هیچ خانومی نیست که یک مجموعه از شال و روسری های رنگارنگ در کمد خود نداشته باشد. با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان انتخاب یک شال و روسری مناسب کمک می‌کند. شما هم ظاهر زیبایی داشته باشید و هم از هوای گرم این فصل ها کلافه نشوید. چرم کروکو در این مقاله قصد دارد بهترین شال و روسری برای روزهای بهاری و تابستانی را به شما معرفی کند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

شال و روسری نخی

 شال و روسری نخی از الیافی مانند پنبه به دست میآید. جنس نخی باعث می‌شود هوا به راحتی از الیاف شال و روسری نخی عبور کند. بنابراین برای فصل های بهار و تابستان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شال و روسری نخی علاوه بر سبکی و لطافت مزیت های دیگری هم دارند. معمولا زود چروک نمی شوند و روی سر، سر نمی خورند. شال و روسری های نخی برای استفاده های روزمره ، گزینه ایده آلی است. تنوع شال و روسری های نخی بسیار زیاد است. همچنین قیمت مقرون به صرفه ای دارد. شال ها و روسری های نخی به شکل طرح دار در استایل های کژوال کاربرد زیادی دارد.

 

شال و روسری حریر

حریر پارچه ای لطیف و نازک است. شال و روسری حریر انعطاف پذیری زیادی دارد. البته به علت نرمی و لطافت، امکان نخ نما شدن آن زیاد است. بنابراین شال و روسری های حریر به مراقبت بیشتر شما نیاز دارند. استفاده از این شال و روسری ها برای مجالس رسمی و میهمانی ها یا محافلی که در مکان عمومی برگزار می‌شود گزینه خوبی است. شال و روسری های حریر معممولا نقش و نگارهای زیادی دارند و در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند.

 

شال و روسری ساتن

شال و روسری ساتن زیبایی چشم نوازی دارد. براق بودن این شال و روسری ها آن ها را برای استفاده در مجالس جشن و میهمانی های بسیار پر طرفدار کرده است. معمولا در شال و روسری های حریر از رنگ های روشن و شاد استفاده می‌شود. ساتن کمی ضخیم تر از حریر و نخ می‌باشد؛ برای بهار مناسب است اما برای هوای گرم تابستان توصیه نمی شود. یکی از ایرادهایی که خانم ها در عین زیبایی شال و روسری های ساتن از آن می‌گیرند سر خوردن مدام آن از روی سر می‌باشد.

بنابراین استفاده از این مدل شال و روسری ها برای خرید یا استفاده های روزانه و گشت و گذار های روزمره توصیه نمی شود. روسری های ساتن کوچک و گره زدن آن زیر گلو یکی از ترند های امسال سال نود و هشت بود.  پوشیدن روسری ساتن به همراه عینک افتابی استایل جذابی به شما می‌دهد. روسری های ساتن با مانتوهای فیت و مدل های کتی ست زیبایی خلق می‌کند. چه چیزی بهتر از شال و روسری های ساتن گلدار برای استایل های شاد بهاری؟

 

 شال و روسری ابریشم

ابریشم نوعی پارچه لطیف و نسبتا گران نسبت به سایر پارچه ها است. به طبع شال و روسری های ابریشم هم قیمت بالاتری دارند. شال و روسری های ابریشم به زیبایی با لباس های زنانه ست می‌شود. استفاده از این مدل شال و روسری ها برای مجالس و مهمانی های مجلل،  بسیار متداول است.

 

شال و روسری لمه

شال و روسری های لمه جنسی نرم و حالت کشی دارند. ساختار این شال و روسری ها اکلیلی است. شال و روسری های لمه از ترندهای سال بوده است. این شال و روسری ها بیشتر در رنگ های نقره ای، مسی و مشکی تولید می‌شود. برای استایل های مجلسی مونوکروم استفاده از شال و روسری های لمه ایده جذابی است.

 

شستن شال و روسری بهاره و تابستانه

 بهتر است برای شستن شال و روسری های بهاره و تابستانه از لباسشویی استفاده نکنید. کمی به خودتان زحمت بدهید. البته اگر نمی خواهید شال و روسری تان را با چند بار پوشیدن از دست بدهید. کمی شامپو را در آب ولرم حل کنید. شال یا روسری خود را در آن قرار دهید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.

اگر لکه یا کثیفی روی شال یا روسری شما ایجاد شده باشد وقتی در آب ولرم و شامپو قرار دارد کمی آن را با ملایمت بشویید. بعد از شستن شال یا روسری خود را آویزان کنید یا روی یک سطح صاف قرار دهید تا به آرامی خشک شود. اگر شال یا روسری شما به اتو نیاز داشت ابتدا یک پارچه سفید و تمیز روی آن بیندازید؛ سپس با توجه به جنس شال و روسری خود به اتو کردن آن مشغول شوید. بهتر است که شال و روسری را از قسمت پشت اتو کنید. این کار به ثبات رنگ و طول عمر شال و روسری شما کمک می‌کند.

 

 چند نکته برای استفاده از شال و روسری بهاره و تابستانه

  •  طرفدارهای استایل رسمی می‌توانند شال و روسری خود را با کت های مجلسی چسبان و کوتاه به زیبایی ست کنند.
  • اگر از شال و روسری طرح دار استفاده می‌کنید مانتوی خود را ساده و تک رنگ انتخاب نمایید. برای شال و روسری های ساده هم مانتوهای شلوغ و طرح دار به استایل شما جذابیت خاصی می‌دهد.
  •  برای فصل بهار و تابستان دقت کنید که شال شما زیاد بلند نباشد؛ چون مجبور می‌شوید آن را دور گردن بپیچید. این موضوع برای فصل گرم سال حس ناخوشایندی به شما می‌دهد.
  •  رنگ های خنک و روشن مثل رنگ های پاستلی بهترین گزینه برای شال و روسری های بهاره و تابستانه است.

پایان

 روسری و شال نه تنها در کشور ایران به دلیل قانون حجاب اسلامی بسیار مورد استفاده خانم ها قرار می‌گیرد؛ بلکه به عنوان یک اکسسوری محبوب سال هاست پای خود را به دنیای مد در تمام نقاط دنیا باز کرده است. یادتان باشد با انتخاب یکی از این شال و روسری ها از بهار و تابستان خود لذت ببرید. در ست کردن رنگ و جنس شال و روسری با مانتوی خود دقت لازم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *