اکسسوری زنانه

چه مدل اکسسوری زنانه و دخترانه دستان شما را زیباتر نشان میدهد؟

انگشتر یکی از زیباترین اکسسوری های دخترانه و پسرانه است

اکسسوری ها کامل کننده ی استایل های زنانه و مردانه هستند و لازم است که در تمام استایل‌ها و به ویژه استایل‌های زنانه از آن‌ها استفاده شود؛ زیرا اکسسوری‌ها جذابیت و شیک بودن استایل را چند برابر می‌کنند. اما قبل از استفاده از اکسسوری‌ دخترانه باید با انواع مدل‌های مختلف و نحوه ی استفاده از آن‌ها و روش ست کردن اکسسوری با لباس‌هایتان آشنا شوید، در این مقاله روش‌هایی برای انتخاب اکسسوری‌های مناسب و روش ست کردن آن‌ها با سایر لباس هایتان به شما آموزش می دهیم.

اکسسوری چیست؟ معنی و ریشه اکسسوری

پیش از آنکه به سراغ ست کردن مدل‌های مختلف برویم باید در ابتدا به سراغ اصلی‌ترین سوالی برویم که خانم‌ها از خود معمولا می‌پرسند. دو سوال و بدیهی‌ترین سوالاتی که ممکن است هر فردی بپرسد: اکسسوری چیست؟ یا معنی اکسسوری چیست؟ با کروکو همراه باشید تا به جواب سوالات خود برسید.

اکسسوری لغتی قرض گرفته شده از زبان انگلیسی و لاتین است و به معنی چیزی اضافه شدن بر هرچیزی است. اما در مدت زمان طولانی این کلمه تغییر کاربری داد و از این پس اگر کسی از شما پرسید اکسسوری چیست؟ به راحتی میتوانید آن را به زیورالات یا بدلیجات ترجمه کنید. اکسسوری یا زیورآلات تنها مختص به خانم‌ها نیست و آقایان هم در استایل‌های خود از ان استفاده می‌کنند؛ اما در مجموع، اکسسوری‌های دخترانه از گذشته تا به امروز یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در بازار بوده است.

حتی کیف هم یک نوع اکسسوری دخترانه شیک است.

چطور اکسسوری دخترانه و زنانه را با استایل درست ست کنیم؟

همانطور که گفتیم اکسسوری دخترانه و مردانه مدل‌های مختلفی دارد. به طور کلی زیورآلات به محصولاتی همچون: عینک ، ساعت و انواع گیره‌های دیزاین مو، دستبند و گردنبد و سایر زیورآلات و حتی کیف و کفش میگویند.  اولین نکته که هنگام انتخاب اکسسوری باید به آن توجه کنید انتخاب اکسسوری‌ها مناسب با محیطی است که قصد حضور در آن را دارید.

به طور مثال اگر قصد حضور در یک مهمانی و پوشیدن لباس شب دارید در این استایل بهتر است که از ساعت به عنوان اکسسوری استفاده نکنید و به جای آن از دستبند استفاده نمایید و هیچگاه از کیف‌های حصیری و گلیم بافی شده و یا کیف‌های مکرومه بافی (مکرمه بافی) در استایل‌های مدرن و اسپرت استفاده نکنید و این اکسسوری ها را با لباس ها و مانتوهای سنتی به کار ببرید. مثلا استفاده از اکسسوری مینیمال برای تمامی استایل‌ها مناسب‌تر باشد. مدل‌های مینیمال از اکسسوری های ترند سال ۲۰۲۱ هستند که همه خانم‌های خوش سلیقه مجذوب آن هستند.

نکته ی بسیار مهم دیگر در انتخاب اکسسوری توجه به حالت اندام و چهره و انتخاب اکسسوری متناسب با چهره و اندامتان است تا به خوبی ایرادات اندام و چهره ی شما را پوشش دهد. به طور مثال:

  • اگر جزء افرادی هستید که گردن کوتاهی دارید بهتر است از گردنبندهای کوتاه استفاده نکنید و استفاده از گردنبندهای بلند انتخاب مناسبتری برای شما هستند.
  • اگر صورت کشیده و بیضی شکل دارید بهتر است که از گوشواره های میخی به جای گوشواره های آویز استفاده کنید.
  • در صورت داشتن کمر پهن هرگز از کمربندهای قطور و بزرگ استفاده نکنید و کمربندهای باریک و ظریف انتخاب مناسبی برای شما می باشند.
  • رنگ اکسسوری ها بهتر است که با رنگ لباس هایتان همخوانی داشته باشد و در صورتی که لباس های تیره به تن دارید بهتر است از زیور الات طلایی و یا بدلیجات مشکی استفاده کنید و در صورت پوشیدن لباس های روشن جواهرات نقره ای رنگ بیندازید.
  • در حین انتخاب کلاه حتما به فرم صورتتان توججه کنید. برای اطلاع از مدل‌های مختلف کلاه میتوانید به مقاله «نگاهی جامع به انواع کلاه مردانه و زنانه» مراجعه کنید.

اکسسوری مینیمال دخترانه یکی از شیک ترین مدل هاست که سالیان سال مد است.

۶ مدل اکسسوری زنانه شیک که باید هر خانمی داشته باشد!

در این بخش از مقاله به بررسی ۶ مدل اکسسوری شیک و کاربردی که هر خانمی باید داشته باشد می پردازیم. کیف ، ساعت ، کمربند ، عینک و انگشتر و دستبند ، اکسسوری های بسیار کاربردی در استایل های زنانه به شمار می آیند.

۱.کیف، اکسسوری دخترانه‌‎ی روزمره و مهم

هنگام انتخاب کیف ، بهتر است که کیفی را انتخاب کنید که رنگ آن با کفش‌هایتان هماهنگی داشته باشد تا به خوبی با کفش هایتان ست شود. کیف‌های رنگ پاستلی مناسب فصل بهار و تابستان هستند و کیف های شتری رنگ و آجری و قهوه ای برای فصل های پاییز و زمستان بسیار مناسبند.

۲.ساعت، اکسسوری دخترانه‌ای برای تمامی زمان‌ها

هنگام انتخاب ساعت بسیار دقت کنید که رنگ و جنس بند ساعت باید متناسب با استایلتان باشد. در صورتی که استایلتان اسپرت است ساعت های بند چرمی انتخاب بسیار مناسبی هستند و برای استایل های شیک و رسمی ساعت های استیل مناسبند و ساعت‌های دستبندی انتخاب بسیار زیبایی برای استایل های کژوال هستند.

۳.کمربند، شیک‌ترین اکسسوری دخترانه و مردانه

استفاده از کمربند بر روی شلوار و دامن استایل های زنانه را بسیار شیک جلوه می دهد. اگر قصد استفاده از کمربند بر روی شلوار دارید کمربندهای باریک با سگک ظریف مناسبند و بر روی دامن بهتر است که از کمربندهای پهن استفاده کنید.

۴.عینک، اکسسوری که همه عاشقش هستند

عینک یکی از اکسسوری هایی است که زیبایی چهره ی شما را چندین برابر نشان می دهد. هنگام انتخاب عینک باید دقت کنید که فریم آن متناسب با چهره ی شما باشد و در فصل بهار و تابستان بهتر است که از عینک هایی که شیشه ی تیره و فریم گربه ای دارند استفاده کنید و برای فصل پاییز و زمستان عینک هایی که شیشه های رنگی دارند و فریم لس هستند مناسبند.

۵.انگشتر  و دستبند، اکسسوری زنانه که همیشه مد بوده

امروزه در تیپ های دخترانه از انگشتر و دستبندهای مینیمال بسیار استفاده می شود این زیورآلات بسیار ظریف و جذابند و طراحی مدرن و خاصی دارند. بهتر است که در انگشت اشاره و انگشت چهارم خود از انگشتر استفاده کنید و یک دستبند ظریف در پشت ساعت خود بیندازید و رنگ آن را با رنگ بند ساعتتان ست کنید.

گردنبند ظریف ترین مدل اکسسوری دخترانه و پسرانه است.

۶. گردنبند، ظریف‌ترین اکسسوری دخترانه

گردنبند یکی از اکسسوری و بدلیجات زنانه و دخترانه‌ است که در مدل‌های مختلف در دسترس قرار دارد. چند وقتی هست که انداختن چند مدل گردنبند به صورت کوتاه و بلند خیلی مد شده است که زیبایی خاصی به استایل شما می‌بخشد.

سخن آخر

ما در این مقاله به خوبی متوجه شدیم که معنی اکسسوری چیست و در ادامه با اکسسوری های دخترانه جذاب و شیک و مینیمال ست های مختلفی را یاد گرفتیم. به طور کلی اکسسوری ها یکی از پوشش‌های مورد علاقه تمامی افراد است. ست کردن یک اکسسوری با لباس‌ها قانون نوشته شده‌ای ندارد اما اصول خاصی دارد که می‌تواند شما را جذاب‌تر از قبل کند. هرچیزی که دوست دارید را بر طبق اصول و طوری که شمایل زیبایی داشته باشید، ست کنید و از زندگی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *