اکسسوری زنانه, اکسسوری مردانه

نگاهی جامع به انواع کلاه مردانه و زنانه (چرم، پارچه ای، پشمی و…)

کلاه یکی از عناصر مهم در اکسسوری ها به شمار می‌رود که در چند قرن اخیر مورد استفاده هر قشری در جامعه قرار می‌گرفت و تاکنون انواع و اقسام آن به دنیای مد راه پیدا کرده است. این عنصر در گذشته معانی متفاوتی برای هر شخص داشت، به گونه‌ای که مشاغل مختلف از کلاه مخصوص به خود بهره می‌گرفتند. گاهی نیز برای خانم‌ها نمادی بود که مشخص کننده مجرد بودن و یا وضعیت تاهل آنها بود که همگان متوجه آن می‌شدند. با گذشت زمان این تعصب‌ها کنار گذاشته شد و نگاه مردم نیز به استفاده از این اکسسوری گسترده‌تر شد. در ادامه در مورد انواع کلاه مردانه و کلاه زنانه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

طراحان مد دست به تولید مدل‌های نو و متناسب با شرایط مختلف زده و موجب شدند هر روزه بر طرفداران این سبک از پوشش افزوده شود. در این مقاله قصد داریم انواع کلاه زنانه و مردانه را با یکدیگر مقایسه کرده، معرفی کنیم و اطلاعاتی جامع را در مورد آنها به شما ارائه دهیم تا بتوانید تغییری اساسی در تیپ و استایل خود ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

کلاه مردانه، نگینی در استایل آقایان + معرفی انواع کلاه مردانه و زنانه

همانطور که می‌دانید در دهه‌های قبل، کلاه عضو جدا نشدنی البسه افراد بود. در همان زمان‌ها انواع متعددی کلاه وجود داشت که مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی بعد‌ها در زندگی مردم کمرنگ شد. در هر صورت وجود کلاه در استایل مردانه بسیار چشمگیر است و مانند نگینی گران‌بها می‌درخشد. در اینجا به معرفی برخی از کلاه‌ها می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

فدورا

یکی از پرطرفدار‌ترین کلاه‌هایی که در قرن نوزدهم بسیار مورد توجه قرار گرفت و شهرت چشمگیری در میان جوامع مختلف بدست آورده بود کلاه فدورا است. ساختار این کلاه به استفاده‌کنندگان خود این امکان را می‌دهد تا کمی قد بلندتر به نظر برسند و در کنار استایلی رسمی از آن بهره ببرند. طرح و رنگ این کلاه تنوع زیادی دارد و می‌توان از آن در ایجاد تعداد بالایی ست مردانه استفاده کرد.

کلاه پانامایی

اگر طرفدار فیلم‌های قدیمی چند دهه قبل باشید این کلاه گران‌قیمت را بر سر افرادی که در فیلم پدرخوانده حضور داشتند دیده‌اید. داشتن لبه گرد در سراسر کناره کلاه، تاج نسبتا کوتاه و یک رمان پیچیده شده به دور تاج که رنگ متضادی با آن دارد از ویژگی‌های این کلاه است. می‌توانید از این مدل خاص در کنار کت و شلوار و جلیقه‌ای با رنگ روشن استفاده کنید و ظاهر یک جنتلمن را به خود بگیرید.

بولر

کلاه بولر یک ویژگی خاص دارد که آن را از سایر کلاه‌ها متمایز می‌کند؛ داشتن تاجی کاملا گرد و کروی شکل و لبه گرد و برآمده این کلاه مورد توجه همه افراد قرار نمی‌گیرد و طرفداران خاص خودش مانند چارلی چاپلین را دارد که گاهی موجب وجهه‌دار شدن و نوستالژیک به نظر آمدن این کلاه می‌شود. کلاه بولر از جنس پشم ضخیم و با کیفیت تولید می‌شود و اغلب خریداران با رنگ مشکی آن ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند.

کلاه فلت

این نوع کلاه توسط افرادی که پیشانی متوسط و رو به کوتاه دارند بسیار مناسب می‌باشد. ست کردن این لباس مثل آب خوردن است، تنها کافیست از یک رنگ خنثی بهره بگیرید و آن را با اکثر لباس‌هایی که در کمد شخصیتان دارید ست کنید. در فصل زمستان می‌توانید کلاه فلت را با رنگ کاپشن یا پیراهن خود ست کنید. همچنین در مهمانی‌های مجلسی ست کردن این کلاه با اکسسوری‌های دیگر مانند کروات، ست خارق العاده‌ای می‌سازد.

کلاه خبرنگاری

در گذشته این کلاه بیشتر توسط کارگران استفاده می‌شد اما اکنون هر قشری می‌تواند آن را در استایل و کمد لباس‌هایش راه دهد. جالب است بدانید که این کلاه شباهت زیادی به کلاه فلت دارد، از یک لبه جلویی تشکیل می‌شود و معمولا از بخش‌های مختلفی پارچه تولید می‌شود که در نوک کلاه توسط یک دکمه دوخته شده به یکدیگر متصل می‌شوند. در فصل زمستان می‌توانید از ست کردن این کلاه با یک شال همرنگ، استایل زمستانه خود را تکمیل کنید و از آن لذت ببرید.

کلاه زنانه، ظرافت زن را دوچندان می‌کند!

امروزه خانم‌ها مانند گذشته از انواع کلاه استقبال نمی‌کنند و آن را وسیله‌ای اضافه می‌دانند. در این بین افرادی که دنبال‌کننده مد و فشن هستند علاقه زیادی به کلاه زنانه دارند و می‌دانند که کلاه می‌تواند در برخی اوقات نقش مهمی در استایل داشته باشد و حتی جزو اصلی آن به حساب بیاید. این بخش نیز به معرفی محبوب‌ترین کلاه‌های زنانه و دخترانه اختصاص دارد که عبار‌اند از:

کلاه بینی

این کلاه بر اساس واژه Bean در زبان انگلیسی نام‌گذاری شده است که به معنای لوبیا می‌باشد. در واقع ظاهر این کلاه نیز مانند یک دانه لوبیا است که انگار آن را بر سر خود کشیده‌اید. لبه‌دار نبودن آن موجب می‌شود که بتوانید همزمان از کلاه کاپشن یا سویشرت خود نیز بهره بگیرید. در فصول سرد سال این کلاه به شما کمک می‌کند که گوش‌هایتان را گرم نگه دارید و همچنین قسمت زیادی از پیشانی را نیز می‌پوشاند. کلاه‌های بینی با استفاده از جنس‌هایی مانند چرم، نمد، ابریشم و… ساخته شده و به فروش می‌رسند.

کلاه کابویی

اوایل تولید این کلاه معمولا توسط مردان مورد استفاده قرار می‌گرفت اما بعدها زنان زیادی با استفاده از این کلاه استایلی متفاوت را به وجود آوردند که معمولا جزو گاو چران‌ ها و یا گانگستر‌ها بودند. به هر حال گذشت زمان موجب حذف آنها از دنیای مد نشد و امروزه نیز در بسیاری از شهر‌های تگزاس این کلاه مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد.  لبه‌های بلند که از دو گوشه کناری کلاه به سمت بالا برآمده شده اند، تاج نسبتا بلند و تو رفتگی‌های موجود بر روی تاج از ویژگی‌های بارز کلاه کابویی می‌باشد. بعضی افراد با پیچیدن روبان و بند‌های رنگی به دور تاج کلاه، زیبایی آن را بیشتر جلوه می‌دهند و ست‌های جذابی را رقم می‌زنند. چرم، کاه، خز و برگ خرما جنس‌هایی هستند که به وسیله آنها کلاه کابویی ساخته می‌شود.

کلاه آفتابی

این دسته از کلاه‌ها همانطور که از اسمشان پیداست، برای فصل گرم سال قابل استفاده هستند. وزن سبک و لبه‌های بسیار بلند این کلاه‌ها موجب می‌شود قسمت اعظمی از صورت و گردن را بپوشاند و در برابر نور خورشید محافظت کند. در گذشته این کلاه زیبا در مزارع و توسط مزرعه‌داران استفاده می‌شد اما امروزه ردپای آن را در صنعت مد به وضوح مشاهده می‌کنیم. برای افزایش زیبایی این کلاه، وسایل زینتی مانند انواع روبان و گل‌های مصنوعی را به تاج حصیری آن متصل می‌کنند تا جلوه شیک و منحصر‌به‌فردی را به نمایش بگذارند.

کلاه کپ

دخترانی که تیپ و استایل امروزی دارند با استفاده از انواع کلاه کپ، استایل اسپرت خود را تکمیل می‌کنند. البته ناگفته نماند که کلاه کپ یک مدل اسپرت است و توسط دختر و پسر‌ها استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید این کلاه یک لبه جلویی نسبتا بلند دارد که با توجه به سلیقه افراد، به صورت عقبی و یا جلویی بر روی سر قرار می‌گیرد. ترکیب کلاه کپ با جنس جین و شلوار جین ست بسیار خاصی را تشکیل می‌دهد و طرفداران بسیاری در بین نوجوانان و جوانان دارد.

سلیقه همه چیز است…

قبل از انتخاب یک کلاه، بهتر است تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه استایلی داشته باشید و سپس بر مبنای سلیقه شخصی خود دست به انتخاب بهترین نمونه‌های موجود در بازار بپردازید. برای امتحان کردن استایل جدید ترسی نداشته باشید و آزادی عمل به خرج دهید.

خریدن کلاه نیاز به زمان زیادی ندارد اما باید با دقت این کار را انجام دهید. ممکن است سلیقه شما یک کلاهی باشد که با زاویه صورتتان سازگار نباشد، پس حتما مدل‌های مختلف را بر روی سر خود امتحان کنید. تاکنون با انواع کلاه‌ چرمی، زنانه و مردانه آشنا شدید، بنابراین با توجه به استایل مورد نظر خود، از انواع کلاه استفاده کرده و از ظاهر زیبای آنها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *