استایل مردانه

بررسی جامع انواع استایل پسرانه (انواع + کاربرد)

استایل معنای متعددی دارد که اگر بخواهیم آن را معنا کنیم؛ می‌توان به سبک معینی از زندگی، پوشش، نوع رفتار و… اشاره کرد، اما اکنون قصد  داریم، استایل را در دنیای مد معنا کنیم. اگر زیبایی ظاهری خود و افرادی که به آنان اهمیت می‌دهید برایتان مهم و تبدیل به امری ضروری شده است.
به طور خلاصه می‌توان گفت که استایل مجموعه‌ای از طرز فکر، شخصیت، احساسات، اعتماد به‌نفس و حتی قدرت شماست، به طوری که اافراد با لباس پوشیدنتان قبل از سخن گفتن، خود را معرفی می کنند. در ادامه به عنوان استایل پسرانه می‌پردازیم و هرکدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم، در ادامه با چرم کروکو همراه باشید…

استایل ساده، مینیمال (Minimal)

در این سبک تنها چیزی که حائز اهمیت است دوخت و برش کار است، سادگی و دوری از تجملات و طیف رنگی متضاد و خنثی دلیلی بر خاص کردن این استایل است، عموما رنگ‌های این استایل از خاکستری، طوسی، سیاه، سفید و کرم را تشکیل می‌شوند، در این استایل سادگی و ظریف بودن جواهرات از نکات مهم و اساسی است.

استایل مدرن (Modern)

تازه واردی پرطرفدار، این استایل به دلیل وجود خلاقیت در سادگی باعث شده تا افراد زیادی را مجذوب خود کند، این سبک از استایل با بهره‌گیری از محدود رنگ‌هایی نظیر خاکستری، قهوه‌ای، سفید، مشکی و طیف رنگی تیره و روشن باعث شده، هیچگاه از مد عقب نمانده و همواره روی بورس باشد.

استایل ترندی یا مد روز (Trendy)

معنای عمده آن همان مد روز است که در هر برهه زمانی دچار تغییر می‌شود، طرفداران این سبک را می‌توان دیوانه سبک مد دانست، زیرا مثل یک خوره دنیای مد همیشه اخبار دنیای مد و صنعت فشن را دنبال می‌کنند و هیچگاه خود را عقب تر از آن ‌دانند، این افراد عموما هیچ گاه لباسی را چندین بار نمی‌پوشند و در هر دیدار استایل متفاوتی از خود نشان می‌دهند!

استایل کلاسیک یا معمول (Classic)

چنین افرادی، همواره دنبال شیک، ساده و در عین حال محافظه کار هستند، طرفداران این سبک عموما از قدرت تکلم و اعتماد به نفس بالایی برخوردارند، تاپ‌های خط‌دار، ژاکت‌های پشمی، پیراهن‌های سفید و ساده، سویشرت‌هایی با یقه باز به همراه چکمه‌های ساق بلند، کفش‌هایی با کف تخت و جواهرات زیبا از همراهان همیشگی استایل کلاسیک هستند.

استایل رترو یا بازسازی (Retro)

ترکیب نوستالژی و مدرن تعریف کلی برای این سبک پوشش است، این استایل در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ وارد دنیای مد شد، افراد نوستالژیک پسند از طرفداران این سبک و استایل هستند، پیراهن ساده و چهارخانه، شلوارهای ساده، طیف رنگی پاستلی و نئونی سبب شدند استایل رترو طرفداران خاص و مخصوص خود را داشته باشد، همچنین در این سبک می‌توانید از جواهرات براق و مات نیز استفاده کنید.

استایل کژوال (Casual)

سبکی راحت و در عین حال شیک از مشخصه‌های اصلی این استایل می‌باشد، استایل کژوال این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا علاوه بر راحتی خود، از دنیای مد نیز عقب نمانید؛ در این استایل هیچ محدودیتی برای خود ندارید و کاملا دستتان باز است،؛ تیشرت، هودی، شلوارهای جین، کت‌های چرم و جین، کتانی یا کفش‌های چرم و جیر از مشخصه‌های اصلی این استایل هستند.

استایل خیابانی (Street)

این سبک با توجه به نام آن از خیابان نشات گرفته و در قرن بیستم وارد صنعت مد شده است. می‌توان گفت که تمامی افراد این سبک را دوست دارند و از آن استفاده می کنند؛ اکثر مجله‌های دنیای مد در عکس‌های خود از این سبک استفاده می‌کنند، نکته قابل توجه این است که استایل استریت، توسط خود مردم طراحی شده است!

کلام آخر

امروزه استایل و سبک لباس پوشیدن به یک مسئله مهم و اساسی تبدیل شده است؛ این امر سبب شده تا در طول زمان با ظهور سبک‌های مختلفی روبرو شویم که هرکدام طرفداران مخصوص خود را دارند؛ باید بدانید که استایل تنها محدود به لباس پوشیدن و مد نیست؛ بلکه هر استایل مولفه یک باور، سبک زندگی و رفتار است! در مقاله به چند سبک و استایل پرطرفدار پرطرفدار در صنعت مد پرداختیم که به وضوح می‌توان آنها را در سطح جوامع مختلف مشاهده کرد.

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *