دسته‌بندی نشده

اصول طراحی کفش | ضرورت ایده پردازی، شناخت مبانی و مهارت چرم دوزی

آیا به دنبال یادگیری طراحی کفش هستید؟ طراحی کفش نوعی هنر است که به ساخت انواع کفش منجر می‌شود. برای این که یک طراح کفش حرفه ای شوید باید اصول اولیه این هنر را به خوبی بدانید. سبک شناسی، رنگ شناسی از جمله مهارت هایی است که نمی توانید از تاثیر آن در طراحی کفش چشم پوشی کنید. با چرم کروکو همراه شوید تا با چند اصول اولیه ولی ضروری طراحی کفش بیشتر آشنا شویم.

کفش بکشید!

 کفش بکشید؛ به همین سادگی! با طراحی کردن ارتباط برقرار کنید. طراحی کفش ها منجر به آزادسازی قدرت خلاقیت و انرژی خاص شما می‌شود. قبل از این که بتوانید در طراحی کفش تخصص پیدا کنید باید با تمرین زیاد به طراحی ابتدایی ترین نوع کفش ها مشغول شوید. یادتان باشد هر کفش زیبا در ابتدا یک ایده ساده روی کاغذ بوده است. پس نترسید و خود را به کشیدن الگو های ابتدایی کفش عادت دهید.

پرورش قدرت تخیل

شاید بتوان گفت اولین چیزی که در طراحی کفش اولویت ویژه ای دارد قدرت تخیل است. شما باید این قدرت را داشته باشید که ایده خود را به صورت سه بعدی در ذهنتان متصور شوید. از تمرینات ویژه های که برای پرورش قدرت تخیل طراحی شده است غافل نشوید.

تحصیلات آکادمی طراحی کفش

 به آکادمی طراحی بروید. طراحی کفش یک تخصص و حرفه ی کاملا خاص می‌باشد. اگر می‌خواهید مدل کفش هایی که می‌کشید سری توی سرها در بیاورد باید تحصیلات خود را در این رشته آغاز کنید. مدرک تحصیلی معتبر وجهه خوبی برای شما در میان طراحان حرفه ای دارد. شما در این دوره های تحصیلی با انواع تکنیک های طراحی کفش آشنا می‌شوید. اگر امکان حضور در این دوره ها را ندارید ناامید نشوید. دوره های آنلاین و کلاس های اینترنتی فرصت مغتنمی برای افزایش تخصص شما در زمینه طراحی کفش است. شما در هر حال به یک مربی کفش با تجربه نیاز دارید.

با طراحان کفش ارتباط برقرار کنید

از طراحان کفش در سرتاسر دنیا ایده بگیرید. البته منظور این نیست که الگوی آنها را تقلید کنید یا از مدل های آنها کپی برداری کنید. یادتان باشد این طراحی های منحصر به فرد شماست که می‌تواند در صنعت طراحی کفش شما را موفق کند. تجربه راحت به دست نمی آید اما استفاده از تجربه دیگران راحت ترین کار است. از نمایشگاه طراحی کفش هم بازدید کنید. حتی می‌توانید برای مدتی به صورت آزمایشی با طراحان کفش معروف همکاری کنید. دیدن روند طراحی کفش از نزدیک شما را به موفقیت یک گام دیگر نزدیک تر می‌کند. همواره در رابطه با چالش هایی که ممکن است سر راهتان قرار بگیرد اطلاعاتی کسب کنید. طراحان کفش حرفه ای راهنماهای خوبی برای شما هستند.

ایده پردازی کنید

ایده ای که در ذهن خود دارید را به صورت دقیق ترسیم کنید. می‌توانید در نهایت طرح ترسیم شده را با انواع پارچه های مناسب کفش اجرا کنید. طراحان کفش بیش از هر چیزی بر روی ایده پردازی تمرکز می‌کنند.

درباره کفش مطالعه کنید

 کفش ها مدام در حال تغییر هستند. کسی می‌تواند در طراحی کفش موفق شود که سیر تحولات کفش را از قدیم تا به امروز به خوبی درک کرده باشد. برای این که بتوانید در دنیای پر فراز و نشیب مد و فشن حرفی برای گفتن داشته باشید باید سیر تاریخی کفش های کالسیک و مدرن را به دقت مطالعه کنید. طراحان کفش از تغییرات بازار مد عقب نمی مانند. اخبار لحظه به لحظه مد را دنبال می‌کنند و از خواندن و یادگیری خسته نمی شوند.

 

استفاده از نرم افزارهای طراحی کفش

از نرم افزارهای مختلف طراحی استفاده کنید. امروزه نرم افزارهای زیادی برای طراحی کفش وجود دارد. نرم افزار ایلستریتور برنامه ای است که می‌توانید طراحی کفش را با آن شروع کنید.

ضرورت آشنایی با مبانی طراحی کفش

شما باید اطلاعات خود را در بخش مبانی علم طراحی کفش و پرسپکتیو افزایش دهید. شناخت متریال و ابزار دوخت کفش هم در طراحی کفش اهمیت ویژهای دارد. اگر می‌خواهید کفشی که در حال طراحی آن هستید به درد آیندگان بخورد باید از پارامترهای هویتی کفش در دوره های مختلف تاریخی آگاهی داشته باشید. زاویه شناسی کفش، اصول سایه زنی، مبانی ترسیم و طراحی از الزامات بخش نظری در زمینه طراحی کفش است .

تخصص قبل از اجرا!

با مطالعه در زمینه روند موجود طراحی کفش می‌توانید بهترین طراحی های کفش را انجام دهید. شناخت انواع پارچه های مناسب کفش و رنگ ها با تناژهای مختلف نیز بخش آموزشی مهمی در زمینه طراحی کفش است. طراحان کفش باید قبل از اجرا، تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند تا بتوانند نظر بازار مد و مشتریان را به سمت خود جلب کنند.

مهارت چرم دوزی

 وقتی مراحل نظری تمام شد و اطلاعات علمی خود را در زمینه طراحی کفش کامل کردید؛ وقت آن است که سراغ مهارت چرم دوزی و تکنیک های مختلف دوخت کفش بروید. شما بدون یادگیری، برش و پیاده کردن الگو های تان بر روی چرم تقریبا هیچ کاری از پیش نبرده اید! در این مرحله شناخت اصولی متریال و ابزار چرم دوزی از مهمترین برنامه های پیش رویتان است. شما در این مرحله یاد می‌گیرید چه فرمی از کفش با چه متریالی ایستایی و جلوه بهتری دارد.

 

نکته آخر

 امروزه با صنعتی شدن روش های تولید کفش، تغییرات فرم کفش ها تحت تاثیر شدید مد قرار دارد. خوشبختانه صنعت مد، بر اساس ذوق و نوعی زیباشناسی حسی طراحی کفش را همیشه پویا و زنده نگه داشته است. طراحی کفش ارتباط تنگاتنگی با هنر و حتی اقتصاد دارد. تحولات مدل های مختلف کفش تحت تاثیر مد به سرعت در حال پیشرفت است. اگر می‌خواهید طراح حرفه ای کفش شوید باید اصول و مبانی آن را بشناسید و خودتان را به رعایت آن ملزم کنید. چرم کروکو در پایان این مطلب به شما پیشنهاد می‌دهد از محصولات متنوع و جذاب فروشگاه بزرگ اینترنتی چرم کروکو و طرح های بی نظیر کفش های چرم آن بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *