بیشتر بدانید

بررسی ارتباط مستقیم رنگ لباس با شخصیت افراد | (بررسی+آموزش)

شاید تا به‌حال این مبحث را شنیده باشید که می‌گویند: رنگی که شما به عنوان رنگ ثابت لباس‌هایتان برمی‌گزینید به افکار و رفتارتان بستگی دارد. در حقیقت ارتباط مستقیم رنگ لباس با شخصیت موجب می‌شود که ما با دیدن استایل افراد به ویژگی‌های شخصیتی و هویتی آنها پی ببریم. مطالعات و تحقیقات بسیاری در این زمینه از سوی معتبر‌ترین دانشگاه‌های جهان صورت گرفته که به روانشناسی گسترده‌ای از رنگ‌ها ختم می‌شود و توصیفی نسبتا دقیق درباره ارتباط بین شخصیت افراد و رنگ لباس‌هایشان ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به برخی از مطالعات انجام شده بپردازیم و آنها را به طور خلاصه شرح دهیم. با کروکو همراه باشید…

نماد شخصیتی هر رنگ!

به طور حتم هر رنگی که در کمد لباس شما وجود دارد به دلیل مشخصی در آنجا قرار گرفته است، اما اگر کمی بیشتر توجه کنید درمی‌یابید که یکی از آن رنگ‌ها بیش از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرد‌؛ این مورد بیانگر شخصیت درونی هر فرد می‌باشد. ناگفته نماند که هر یک از رنگ‌ها و طیف مربوط به آنها نماد متفاوتی دارد.


مشکی؛ قدرتمند و باوقار:

اشخاص بسیاری در دنیا وجود دارند که عاشق رنگ مشکی هستند؛ معمولا این دسته از افراد درونگرا و رویاپرداز بوده که تمایلی به نشان دادن شخصیت درونی خود ندارد، اما در عین حال بسیار قدرتمند و با استعداد می‌باشند. این افراد قدرت را در یکپارچگی و سادگی می‌یابند که همین امر موجب می‌شود استایلی بی‌نظیر و جدی را به خود اختصاص دهند.


سفید؛ انبوهی از احساسات:

رنگ سفید معمولا یادآور پاکیزگی، مرتب بودن و معصومیت است که افراد اندکی در استایل خود از آن بهره میبرند. رنگ سفید از ترکیب تمامی طیف‌ها ساخته شده است که همین امر موجب می‌شود دوستداران این رنگ خاص، کمال‌گرا باشند. همانطور که می‌دانید در مجالس عروسی و تولد نیز از این رنگ استفاده می‌کنند که می‌تواند نماد شادی و نشاط نهفته در آن باشد.

بنفش؛ سمبل رویاپردازی:

اشخاصی که این رنگ را در استایل خود انتخاب می‌کنند، افرادی متفکر و رویاپرداز هستند که بیش از آنکه در حقیقت زندگی کنند در رویا و افکارشان به سر می‌برند. همچنین مفاهیمی مانند هنر، خلاقیت و ثروت در وجود این رنگ نهفته است و کسانی که در رشته‌های هنری فعالیت می‌کنند علاقه خاصی به این طیف رنگی دارند.

طیف رنگی قرمز؛ کثرت انرژی:

رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد، قرمز و صورتی همگی در طیف رنگی نزدیک به هم ارزیابی می‌شوند و همین امر باعث هماهنگی میان مفاهیم آنها می‌شود. افرادی که از این طیف بهره می‌برند شخصیتی فعال، ماجراجو، پر انرژی و خلاق دارند که مدام ایده‌های جدیدی را در سر می‌پرورانند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس خودتان را به رخ بکشید یکی از این رنگ‌های ذکر شده را در استایل روزمره خود جای دهید.

 

رنگ سبز نماد زندگی و مهربانی

ارتباط مستقیم رنگ لباس با شخصیت، تنها در چند رنگ بخصوص خلاصه نمی‌شود. افراد مهربان و سرزنده که در زندگی روزمره خود احساس رضایت دارند و به دنبال صلح هستند علاقه خاصی به این رنگ زیبا نشان می‌دهند. به گفته روانشناسان رنگ سبز به دلیل آنکه تداعی‌گر طبیعت است، احساس لذت بخشی را در انسان برمی‌انگیزد. همچنین باید اضافه کرد که کسانی که طرفدار این طیف رنگی هستند افرادی خوش‌قلب و مرتب می‌باشد و در روابط اجتماعی خود موفق‌تر از بقیه عمل می‌کنند.


آبی؛ آرامش و کنترل

اگر فردی آرام و انعطاف‌پذیر باشید قطعا از این رنگ استفاده خواهید کرد. رنگ آبی مخصوصا طیف پر‌رنگ آن به قدرت کنترل و انعطاف‌پذیری بالا مشهور است و افرادی که در رویارویی با مشکلات آرامش و خونسردی خودشان را حفظ می‌کنند از آن بهره می‌برند. رنگ سرمه‌ای نیز نماد باهوش بودن، تاثیرگذاری و قابل اطمینان بودن را به خود اختصاص می‌دهد.

قهوه‌ای؛ منطقی و جدی

به عنوان آخرین نمونه رنگ‌های رایج در زندگی روزمره می‌توانیم به رنگ قهوه‌ای اشاره کنیم. معمولا افراد منطقی و با سیاست که قوه مدیریتی خوبی نیز دارند از این رنگ جذاب استفاده می‌کنند. ثبات و قدرت در کنار احترام متقابل از ویژگی‌های شخصیتی دوستداران این رنگ است. تاکنون با مفاهیم متفاوت رنگ‌ها و ارتباط مستقیم رنگ لباس با شخصیت افراد آشنا شده‌اید که به شما کمک می‌کند ویژگی‌های شخصیتی و هویتی طرف مقابل خود را کشف کرده و متناسب با آن رفتار کنید.

 

 

تصاویر بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *