بیشتر بدانید

چطوری گُل مجلس باشیم؟ (آداب مهمانی رفتن و حضور در مهمانی ها)

آداب مهمانی رفتن و معاشرت در مهمانی ها

حضور در جوامع مختلف آداب به خصوص خودش را دارد. حضور در کلاس درس، محل کار، جمع خانواده و حتی مهمانی‌ها آداب متفاوتی دارد. همه ما بارها و بارها به میهمانی های مختلفی دعوت شده ایم. آداب مهمانی رفتن و رفت و آمد یکی  از فرهنگ های پسندیده ایرانیان است؛ اما باید به خوبی با اداب مهمانی رفتن آشنا باشیم تا در مجالس مختلف مانند یک الماس بدرخشیم و به اصطلاح عامیانه خود گل مجلس باشیم. کروکو در این مطلب به شما می گوید که چگونه در میهمانی ها شیک و در عین حال صمیمی به نظر بیایید و در جمع دوستان و آشنایان خود کاملا تک باشید.

آداب پاسخ به دعوت میزبان؛ از اصلی ترین آداب مهمانی رفتن

اگر میزبان با شما تماس گرفت و شما را به میهمانی دعوت کرد؛ در همان لحظه اول تصمیم نگیرید. از او فرصتی بخواهید که برنامه های خود را بررسی کنید. قبل از هر جوابی لطفا اول  تقویم کاری و برنامه های شخصی تان را چک کنید. در صورتی که وقت کافی دارید در یک فرصت مناسب با میزبان تماس بگیرید و موافقت خود را اعلام نمایید. تاخیر در پاسخ دهی به میزبان نشانه خوبی نیست و ممکن است شما را فرد بی تفاوتی نشان دهد. به خاطر داشته باشید که حضور در مهمانی فردی که برای شما جایگاه به خصوصی دارد، ارزش این موضوع را دارد که از کارهای غیر ضروری خود بگذرید.

 

آداب مهمانی رفتن در هر جمعی متفاوت است. اما هرگز نگذارید خوراکی که به شما تعارف میکنند دست نخورده باقی بماند.

اگر قصد رفتن به مهمانی ندارید، میزبان را بی خبر نگذارید.

در قسمت قبلی گفتیم پاسخ به دعوت میزبان را به تاخیر نیاندازید. در این قسمت خواهیم گفت که اگر به دلایل موجه رفتن‌تان به میهمانی کنسل شده است به میزبان حتما خبر دهید. بی خبر گذاشتن میزبان و نرفتن به میهمانی بدون اطلاع قبلی بی هیچ عنوان صورت خوبی ندارد و همچنین بی احترامی به کلام میزبان است. بدون شک میزبان برای حضور شما تدارک دیده است. عدم حضور شما موجب ناراحتی و حذف شما از لیست میزبانان دیگر می شود. اگر دلیل تان موجه بود؛ مثل بیماری، گرفتاری غیرمنتظره و غیره حتما برای میزبان هم قابل پذیرش است. به شرطی که در یک فرصت مناسب او را در جریان بگذارید. یکی از آداب مهمانی رفتن همین احترام به شخص میزبان است.

 ساعت حضور در میهمانی، از آداب مهمانی رفتن که باید بدانیم.

هیچ وقت زودتر از موعد مقرر به میهمانی نروید؛ همچنین خیلی دیر هم به مهمانی نروید. به هر لیلی صاحب مهمانی منتظر حضور شما خواهد بود و این انتظار خسته کننده خواهد شد. تاخیر بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قابل قبول است. اگر تاخیرتان به هر دلیلی طولانی می شود به میزبان زنگ بزنید و او را هم در جریان بگذارید. در صورت تمایل می توانید برای میزبان هدیه کوچک، گل یا شیرینی بخرید. البته اجباری در این موضوع نیست. اگر نمی خواهید دست خالی باشید با کمی هزینه احساس بهتری در میهمانی خواهید داشت.هر چند بدون هزینه هم می توان آداب مهمانی رفتن را کاملا رعایت کرد.

موبایل ها خاموش؛ لطفا!

در میهمانی ها موبایل خودتان را خاموش کنید. یا اگر تماس ضروری دارید آن را روی حالت سکوت یا سایلنت قرار دهید. اگر می خواهید با تلفن صحبت کنید با اجازه میزبان از فضای دیگری در خانه استفاده کنید. بدون اجازه میزبان از تلفن منزل صاحب خانه استفاده نکنید. اگر میزبان ساکت است سعی کنید خودتان باب گفتگوها را باز کنید و در صحبت ها پیش قدم شوید. بعضی افراد به محض برقرار شدن سکوت در میهمانی ها گوشی هایشان را بر می دارند و با آن سرگرم می شود. یادتان باشد هدف شما از رعایت آداب مهمانی رفتن و معاشرت در مهمانی عوض شدن حال و هوای تان به سمت یک حال خوب و مثبت و دور شدن از انرژی های منفی است.

 

حس حال خوب خود را انتقال دهید. این مهم ترین موضوع در رعایت اداب مهمانی رفتن است.

انتقال حس خوب در از اصلی ترین آداب معاشرت در مهمانی

سعی کنید با حضورتان حس خوبی به میزبان و سایر مهمان ها بدهید. وقتی چیزی به شما تعارف می کند تشکر کنید و بردارید، تشکر کردن و مودب بودن یکی از آداب معشارت در مهمانی و سایر اجتماعات است. البته سعی کنید بیش از حد این کار را نکنید. از طعم غذا، عطر چای، تزیینات خانه و… تعریف کنید. همانطور که گفتیم بیش از حد کاری را انجام ندهید تا به منظور زیاده روی و چاپلوسی برداشت شود. شما فقط می خواهید انرژی مثبتی را میان خود و میزبان تبادل کنید.

کمتر گله و شکایت کنید!

با صداقت و کمی ملاحظه به راحتی می توانید لحظات خوبی را برای خودتان رقم بزنید. از اصلی ترین آداب مهمانی رفتن انتقال حس خوب و خوشایند است پس سعی کنید با دست گذاشتن روی معایب، آه و ناله کردن، حرف زدن با طعنه و کنایه فقط وقت خودتان را هدر ندهید. انتقاد کردن از مزه غذا، چیدمان خانه و یا هر موضوع دیگری خارج از عرف آداب مهمانی رفتن است.

 پیشنهاد کمک بدهید

اگر میزبان باید کارهای زیادی انجام دهد به او پیشنهاد دهید که می توانید کمکش کنید. اگر پذیرفت با دقت و صمیمیت در کنارش به انجام امور بپردازید. اگر نپذیرفت زیاد اصرار نکنید و سعی کنید با رویی گشاده و یک گفتگوی دوستانه اوقات خود را با او سپری کنید.

حواستان به ساعت باشد.

سر وقت مناسب مهمانی را ترک کنید. مگر اینکه از شما خواسته شود بیشتر بمانید.ولی هرگز تا دیر  وقت در مهمانی حضور نداشته باشید. یادتان باشد میزبان هم به استراحت نیاز دارد. هنگام خداحافظی از میزبان تشکر کنید. سعی کنید از همه افراد با خوشرویی و لبخند خداحافظی کنید. در این صورت آداب مهمانی رفتن را تا لحظه آخر به جا آورده اید!

یکی دیگر از از آداب معاشرت در مهمانی ها تشکر کردن و با لذت غذا خوردن است.

آداب مهمانی رفتن مهمانی امدن است که به آن می گویند رفت و آمد!

هر رفتی یک آمدی دارد. در یک موقعیت مناسب از میزبان دعوت کنید. با این کار به میزبان می گویید که چقدر از میزبانی او لذت برده اید؛ و می خواهید باز هم اوقات خوبی را با هم بگذرانید. اگر میزبان برای تان سنگ تمام گذاشته بود اما شما چندان مهارتی در میزبانی ندارید؛ می توانید او را به یک رستوران مناسب دعوت کنید.

شما در این مقاله میهمان “کروکو” بودید!

با افتخار شما در این مقاله میهمان چرم کروکو بودید! امیدواریم همه میهمانی ها برای شما تبدیل به قاب خاطره ای زیبا شود؛ که مدت ها در ذهن تان ماندگار باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با راهکارهای ساده بتوانید؛ آداب معاشرت در مهمانی و یا آداب مهمانی رفتن را بیش از گذشته رعایت کنید؛ و یک میهمان خوب و برازنده و البته کامل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *