دسته‌بندی نشده

۵ نکته طلایی برای خرید [کت ‌و شلوار زنانه] + تصویر

کت و شلوار زنانه، انتخابی خاص در میان خانم‌ها و به خصوص بانوان شاغل، گزینه‌ای منحصر‌به‌فرد که اگر درست انتخاب شود، قطعا تاثیر بسزایی در تیپ و استایل شما خواهد داشت. اما باید بدانید که در انتخاب یک کت و شلوار زنانه نکات بسیار مهمی را باید مدنظر قرار دهید که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به: رنگ، طرح دوخت و… اشاره داشت؛ در این میان مهم‌ترین فاکتوری که برای خرید کت زنانه باید به آن توجه داشته باشید، احساس راحتی است…! در واقع بسیار مهم خواهد بود که بدن شما در لباس راحت باشد.

دیگر مبحث مهم و حیاتی انتخاب پارچه مناسب برای کت و شلوار است؛ نوع پارچه فاستون از پرطرفدارترین پارچه برای علاقه‌مندان به این سبک پوشاک است، شما می‌توانید از این نوع پارچه در ماه‌های پایانی سال بهره ببرید زیرا از الیاف گرم‌کننده در آن استفاده شده است؛ همچنین در دو فصل اول سال می‌توانید از کت‌های نخی یا پارچه‌های پلیوری استفاده کنید. دیگر نکته حیاتی برای خرید کت و شلوار زنانه توجه به نوع پارچه است که باید توجه دوچندانی نسبت به آن داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از پارچه‌های فاستون برای فصول سرد گزینه هوشمندانه‌تری نسبت به دیگر مدل‌های موجود در بازار است؛

در مقابل اگر قصد دارید برای فصول اولیه سال اقدام به خرید کنید؛ پارچه نخی بهترین گزینه پیش و روی شماست. اما همه چیز به  اینجا ختم نمی‌شود…! در ادامه قصد  داریم به نقد و بررسی این نکات تخصصی و مهم در مورد خرید یک دست کت و شلوار زنانه بپردازیم؛ با کروکو تا پایان این مطلب همراه باشید.

 

۱- رنگ مهم ترین عامل در استایل بانوان!

در انتخاب رنگ باید خوش سلیقگی و ریز بینی دوچندانی را بکار گیرید. بانوان اغلب در انتخاب رنگ لباس‌های خود حساس هستند، در واقع تمامی انتخاب‌های آنها بر نوع طیف رنگی است که در کمد خود از آن بهره می‌برند. همچنین در این میان باید توجه داشته باشید کت ‌و شلوار از نظر رنگ، گستردگی بسیاری نسبت به دیگر لباس‌ها ندارد اما با این حال به عنوان یکی از اصلی‌ترین پوشش‌های زنانه عنوان می‌شود. در خرید کت‌و‌شلوار برای بانوان پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های خنثی مانند:«مشکی یا خاکستری» استفاده نمایید؛ بکارگیری چنین رنگ‌هایی با هر نوع لباسی که علاقه به آن دارید قابلیت ست شدن دارد. 

 

۲- اهمیت طرح دوخت کت ‌و شلوار

در طراحی یک کت و شلوار مناسب دوخت از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ دوخت کت و شلوار نیازمند دقت و ظرافت بالایی است، زیرا طرح و برشی که بر روی پارچه زده می‌شود در نگاه دیگران تاثیر‌گذار است! در بازار امروزه مد و پوشاک شما شاهد طرح های متنوع بسیاری در بحث کت و شلوار زنانه هستید؛ این تنوع می‌تواند هر علاقه‌مندی را مجاب به خرید کند. اکثر کارشناسان بر این باور هستند که کت و شلوار به علت شیک بودن نیازمند طرح های ساده است و برای مراسم و مجالسی استفاده خواهد شد که در آنها نیاز به طرح‌های شلوغ نخواهید داشت. همین علت سبب شده خیلی از عاشقان این سبک به دنبال هماهنگی خنثی و ساده از طرح‌های این پوشش باشند.

۳- توجه به راحتی بدن در لباس

راحتی بدن در کت‌ و شلوار یک نکته حائز اهمیت است. چنانچه از این مورد چشم پوشی بفرمایید، دچار مشکلات عمده‌ای در زمان استفاده خواهید شد. به عنوان مثال اگر شلوار انتخابی مناسب نباشد در زمان نشستن بالا آمده و ظاهری ناپسند به وجود می‌آورد. پیشنهاد می‌شود در زمان خرید حتما با یک مشاور مد یا یک خیاط ماهر مشورت کنید تا با کمک گرفتن از پیشنهادات آنها به صرفه‌ترین خرید ممکن را انجام دهید.

۴-انتخاب باید مناسب با استایل بدنتان باشد

پیش‌تر به این موضوع اشاره داشتیم که خرید بدون آگاهی و رعایت نکات مهم، سبب بروز نارضایتی افراد از خریدشان خواهد شد. نکته قابل توجه که بسیاری آن را نادیده می‌گیرند، موضوع مناسب بودن فرم کت و شلوار با استایل بدن است؛ اگر قرار باشد بدون توجه و آگاهی به فرم بدن خود کت و شلوار خریداری کنید، بهتر است بدانید در آینده از خرید خود پشیمان خواهید شد!

۵-پارچه کت‌وشلوار چگونه باشد؟

پارچه‌های مختلفی در بازار برای کت‌ و شلوار زنانه موجود هستند؛ شما بسته به نوع و زمانی که قرار است از کت و شلوار خود استفاده نمایید، انتخاب خود را انجام دهید. نکته قابل گوشزد این است که در زمان خرید یا دوخت کت‌وشلوار حتما با یک خیاط مشورت نمایید؛ سعی کنید تمامی علایق خود را به آن توضیح دهید. برای خرید حتما باید اطلاع داشته باشید که چه نوع پارچه‌ای، با در نظر گرفتن نوع استایل بدنی شما و علایقی که به  طرز دوخت کت‌ و شلوار خود دارید مناسب خواهد بود!

جنس پارچه‌های فاستون بیشترین مشتاقان را در این نوع پوشش به خود جذب کرده است! درصد پشمی که در زمان تهیه کت و شلوار با پارچه فاستون استفاده خواهد شد بسیار مهم است؛ زیرا سبب لطیف تر و سبک‌تر شدن لباس خواهد شد. 

دقت داشته باشید که کت ‌و شلوار پارچه فاستون از جنس الیاف طبیعی بوده و همانند کت های چرمی به آسانی چروکیده خواهد شد! در نظر داشته باشید که مراقبت و نگهداری از این نوع کت و شلوار بسیار سخت خواهد‌بود؛ در نگاه اول همه عاشق این جنس از پارچه می‌شوند ولی از نگهداری دشوار آن آگاه نیستند.

 

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *